Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen Q3: –11 pct

De netto reclamebestedingen op tv zijn in het derde kwartaal met 11 pct gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werd in het derde kwartaal ruim 160 miljoen euro op tv besteed. De daling in het derde kwartaal is iets geringer dan in het tweede kwartaal: toen liepen de tv-bestedingen terug met 13,1 pct. In de eerste drie maanden van dit jaar zag tv-promotie-organisatie Spot de netto-uitgaven op tv met 9,8 pct teruglopen.

related partner content for mobile comes here

Directeur Paul van Niekerk van Spot: ‘Het zijn natuurlijk teleurstellende cijfers. Juichen kun je niet, maar je kunt wel vaststellen dat het medium tv zich in deze tijden aardig staande houdt, zeker in vergelijking met andere massamedia. We hopen nu dat er in het laatste kwartaal van dit jaar nog een verbetering zal komen.’ Of daar al aanwijzigingen voor zijn, kan Van Niekerk niet zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in