Tv-bestedingen Q3: –11 pct
De netto reclamebestedingen op tv zijn in het derde kwartaal met 11 pct gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In totaal werd in het derde kwartaal ruim 160 miljoen euro op tv besteed. De daling in het derde kwartaal is iets geringer dan in het tweede kwartaal: toen liepen de tv-bestedingen terug met 13,1 pct. In de eerste drie maanden van dit jaar zag tv-promotie-organisatie Spot de netto-uitgaven op tv met 9,8 pct teruglopen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Directeur Paul van Niekerk van Spot: ‘Het zijn natuurlijk teleurstellende cijfers. Juichen kun je niet, maar je kunt wel vaststellen dat het medium tv zich in deze tijden aardig staande houdt, zeker in vergelijking met andere massamedia. We hopen nu dat er in het laatste kwartaal van dit jaar nog een verbetering zal komen.’ Of daar al aanwijzigingen voor zijn, kan Van Niekerk niet zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid