Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken zijn vaker – passief – aanwezig op social media sites

De aanwezigheid van de Nederlandse top-100 merken op social media sites is het afgelopen halfjaar sterk toegenomen. Met name Twitter is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wordt ieder half jaar uitgevoerd door Social Embassy. In deze tweede editie zijn de aanwezigheid en activiteit van merken op Hyves, Twitter, Facebook, Netlog, LinkedIn en een eigen weblog onderzocht.

related partner content for mobile comes here

In de eerste editie van de Social Media Monitor was slechts 14 procent van de top-100 merken aanwezig op social media sites. Dit percentage is in een half jaar toegenomen tot 35 procent. Opvallend is de sterke toename in de inzet van Twitter; deze microblogging-site wordt door tweederde van de merken ingezet. Het Nederlandse vriendennetwerk Hyves wordt na Twitter met 46 procent het meest ingezet, terwijl het internationaal snelgroeiende Facebook door 17 procent van de merken wordt ingezet.

Wanneer echter gekeken wordt naar de activiteiten van de merken die aanwezig zijn op Hyves, LinkedIn, Facebook, Netlog, Twitter en of een eigen weblog hebben, dan kan worden geconcludeerd dat er betrekkelijk weinig mee wordt gedaan. Zo wordt er door de meeste merken niet actief redactie gevoerd, gereageerd of een aanzet gedaan tot een dialoog met bezoekers.

Niels van der Velden van Social Embassy: ‘Merken worstelen duidelijk met de praktische uitvoering en organisatie van social media marketing binnen hun bedrijfsactiviteiten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in