Merken zijn vaker – passief – aanwezig op social media sites


De Social Media Monitor wordt ieder half jaar uitgevoerd door Social Embassy. In deze tweede editie zijn de aanwezigheid en activiteit van merken op Hyves, Twitter, Facebook, Netlog, LinkedIn en een eigen weblog onderzocht.
In de eerste editie van de Social Media Monitor was slechts 14 procent van de top-100 merken aanwezig op social media sites. Dit percentage is in een half jaar toegenomen tot 35 procent. Opvallend is de sterke toename in de inzet van Twitter; deze microblogging-site wordt door tweederde van de merken ingezet. Het Nederlandse vriendennetwerk Hyves wordt na Twitter met 46 procent het meest ingezet, terwijl het internationaal snelgroeiende Facebook door 17 procent van de merken wordt ingezet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWanneer echter gekeken wordt naar de activiteiten van de merken die aanwezig zijn op Hyves, LinkedIn, Facebook, Netlog, Twitter en of een eigen weblog hebben, dan kan worden geconcludeerd dat er betrekkelijk weinig mee wordt gedaan. Zo wordt er door de meeste merken niet actief redactie gevoerd, gereageerd of een aanzet gedaan tot een dialoog met bezoekers.
Niels van der Velden van Social Embassy: ‘Merken worstelen duidelijk met de praktische uitvoering en organisatie van social media marketing binnen hun bedrijfsactiviteiten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid