Overslaan en naar de inhoud gaan

'Radar in de fout met wasmiddelentest'

Het consumentenprogramma Tros Radar heeft een wasmiddelentest niet goed uitgevoerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tros Radar meldde dat het wasmiddel Formil van supermarkt Lidl als beste wasmiddel uit de test is gekomen, maar volgens onderzoeksinstituut Sohit uit Wageningen is dat merk zeker niet beter dan een aantal A-merken uit de test. Dat schrijft De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Sohit doet vergelijkingsonderzoeken voor onder meer de Consumentenbond en de Europese Commissie. Het bureau wil consumenten waarschuwen niet alles direct te geloven wat tv-programma’s vertellen. Vanwege een beperkt budget voeren tv-programma’s sommige tests zelf uit en niet volgens internationaal erkende normen. Sohit zegt verder niets over welk wasmiddel volgens het bureau dan wel het beste is, maar wilde puur het onderzoek aan de kaak stellen. Paul Terpstra van Sohit: 'We willen vooral eens naar buiten brengen dat consumenten moeten letten op het feit dat tv-programma's niet altijd goed testen.'

Volgens Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg heeft haar redactie 'het maximale voor de kijker gedaan'. 'Maar wij hebben niet het budget om het onderzoek bij een dergelijk instituut te doen.'

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in