Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC voortaan overkoepelend merk voor alle titels NRC Media

Vanaf vandaag staat het merk NRC als verbindend element in alle communicatie-uitingen van NRC Media centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Titels als NRC Handelsblad, nrc next en nrc.nl behouden net als alle andere merken van NRC Media hun bekende en onderscheidende karakter, maar worden in deze nieuwe strategie duidelijker samengebracht onder één paraplu.

related partner content for mobile comes here

'We zetten de lijn door die we vorig jaar onder de naam NRC Media hebben ontwikkeld', zegt Gert Jan Oelderik, directeur uitgever van NRC Media. 'In marketingtermen evolueren we van een ‘house of brands’ naar een ‘branded house’. Aanleiding voor deze nieuwe merkcampagne is de groei van het portfolio van NRC Media. Het werd voor ons steeds moeilijker om te werken met een verzameling losse merkstrategieën. Daarom werd het tijd die te vervangen door één consistente en complementaire merkenstrategie'

De positionering van NRC is het bieden van 'kwaliteitsinformatie voor mensen die bereid zijn om na te denken'. Die informatie is tegenwoordig in vele vormen beschikbaar. Behalve via de bekende papieren titels verspreidt NRC haar eigen content ook via verschillende websites, via de iPhone, als ePaper, via het kwartaalblad NRC Focus, via de internationale editie NRC de Week en via het digitale tv-kanaal: nrc.tv.

Kernwaarden van het merk NRC zijn onder andere: scherpte, diepgang en openheid. Om die te onderstrepen lanceert NRC Media de campagne 'Ik denk NRC'. Gedurende de gehele maand januari wordt NRC via verschillende media onder de aandacht van het publiek gebracht. Een opvallend visueel onderdeel van de campagne is het nieuwe merkicoon van NRC, de guillemet. Ontwerpbureau Thonik koos voor de guillemet omdat daarmee een quote en fast forward wordt aangeduid. 'Als je NRC leest, heb je een voorsprong', zegt Thomas Widdershoven van Thonik. 'En dat idee van voorsprong zit ook in dat teken.'

De campagne markeert ook de steeds verder voortschrijdende autonomie van NRC. Vorige maand werd bekend dat NRC Media in handen is gekomen van Egeria en Het Gesprek. Daarmee kwam NRC Media volledig los kwam te staan van de Persgroep Nederland. De nieuwe eigenaren maakten bij die gelegenheid bekend het streven van NRC Media naar een zelfstandige positie als toonaangevende leverancier van betaalde kwaliteitsinformatie in Nederland, volledig te onderschrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in