Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse startup automatiseert influencer marketing

Influencers At Work koppelt content creators aan merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

afficheert zich zelf als een online influencer exchange die merken helpt bij het vinden, inhuren van en samenwerken met invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van unieke branded content. Content creators kunnen zich online aanmelden en hun social channels koppelen. Vervolgens wordt er handmatig bepaald wie er toegelaten worden. Het platform zegt de deelnemers te selecteren op basis van bereik per sociaal netwerk, kwaliteit van de gecreëerde content en invloed rondom bepaalde topics als beauty, fashion, food, tech, gadgets en automotive. 

related partner content for mobile comes here

Bij de start zegt Influencers At Work al 850 van Nederlands grootste creators aan zich te hebben verbonden, met een totaal bereik van 60 miljoen content views en 3.2 miljoen unieke bezoekers per maand. Deze content creators zouden maandelijks 750.000 interacties genereren met hun content, likes, comments en shares.

Verspreiding van de sponsored content vindt plaats via de platformen waar de content creators actief zijn, vanTwitter, Facebook, Instagram, blogs enTumbr tot YouTube. Bij YouTube video&;s valt bijvoorbeeld te denken aan gesponsorde productreviews, tutorials en shoplogs.

Bedrijven die zich aanmelden krijgen een eigen dashboard waarmee zij briefings kunnen aanmaken. Op de marketplace kunnen zij aan de hand van key metrics als budget, thema en sociale netwerkvoorkeuren influencers selecteren en uitnodigen voor deelname aan de campagne. Bedrijven en influencers bepalen samen welke content gecreëerd wordt en wanneer deze verspreid wordt.

Na release van de content volgt het bedrijf de resultaten real time via haar dashboard. Ook de betalingen verlopen geautomatiseerd en vinden plaats nadat de content creators de content hebben gedeeld met hun followerbase. 

De oprichters van Influencers At Work zjin Daan Sip (Social1nfluencers) en Niels Verhoeven (Blogmij). 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in