Zeiss One brengt Virtual Reality naar grote publiek


Lenzenmaker Zeiss brengt in december een virtual reality-bril op de markt, die $99 gaat kosten. Een pc of gameconsole is hiervoor niet nodig. De ‘VR One’ werkt met de zeer populaire iPhone 6 of Samsung Galaxy 5, die in de bril geschoven moet worden. Zeiss heeft aangegeven om hun bril ook voor andere smartphones beschikbaar te maken.
Zeiss heeft voor hun virtual reality bril twee apps uitgebracht. Een daarvan is gericht op het bekijken van video’s en de andere om virtual reality te beleven. Voor developers is er ook reeds opensource software beschikbaar om zelf content te maken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDoor de zeer lage prijs en comptabiliteit met de populairste smartphones lijkt virtual reality nu echt bij het grote publiek door te gaan breken. Dit maakt het ook direct interessant voor merken om branded VR experiences te creëren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid