Overslaan en naar de inhoud gaan

MobileMarketing.nl Jaaroverzicht 2012

Het zijn weer de laatste dagen van het jaar en tijd voor lijstjes en overzichten van het afgelopen jaar. Ook MobileMarketing.nl kan hierin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Top 10 meest gelezen blog artikelen van 2012

related partner content for mobile comes here

Steeds meer (online) marketeers, mobilista's, maar ook gewoon consumenten weten MobileMarketing.nl te vinden. Soms om hun vakkennis te vergroten, maar vaak ook om er mobile apps of campagnes van merken te vinden, die gewoon erg leuk en vernieuwend zijn. Hieronder de meest gelezen apps van dit jaar.

  1. Door Nishant Dogra
  2. Door Richard Otto
  3. ' Door Don Fontijn
  4. '' Door Richard Otto
  5. '' Door Edwin Korver
  6. '' Door Richard Otto
  7. '' Door Richard Otto
  8. ' Door Bart Zoetmulder
  9. '' Door Richard Otto
  10. '' Door Patrick Petersen

JAAROVERZICHT 2012

JANUARI

In januari had – toen nog mijn in 2010 opgestarte persoonlijke- blog nog niet de naam MobileMarketing.nl, maar wel een Android app en mobile optimized website (de Android app is momenteel uit de lucht). Allemaal geen ‘top-notch’, maar als je over mobiel kletst, moet je ook mobiel zijn..

FEBRUARI

In februaripubliceerde dit blog voor de eerste maal de maandelijkse . Toen nog met ongeveer 100 bureaus, maar eind dit jaar is het overzicht uitgegroeid naar meer dan 200 bureau’s, die mobile website en apps ontwikkelen voor merken.

MAART

Begin maartwerd het tijd om mijn persoonlijke blog over Mobile Marketing & -Advertising op een hoger platform te tillen en was het de eerste maand dat ook andere mobiele vakgenoten mee konden bloggen. .

JULI

In julipubliceerde MobileMarketing.nl een over de ‘app penetratie’ onder de top-500 adverteerders. De helft van deze grote adverteerders blijkt geen app te hebben, zonder daar uiteraard direct een oordeel aan te hangen. Een app is uiteraard geen doel op zich.

AUGUSTUS

Deze maand was de start van een nieuwe terugkomend item: Mobile Infographics. Een bericht wat wat ongeveer wekelijks de meest interessante mobile (marketing) infographics verzameld.

SEPTEMBER

In september net voor de verkiezingen publiceerde MobileMarketing.nl over de ‘Mobile Presence van Politieke Partijen’. Slechts 50%van de politieke partijen blijkt een mobiel vriendelijke website te hebben. Naast de stemwijzer apps blijkt het bij veel partijen erg lastig om via een mobile device de partij programma’s tot je te nemen.

Het was ook de maand dat . Deze samenwerking resulteerde direct in een nieuw design en uitwisseling van content. De blogberichten van MobileMarketing.nl zijn ook oa te vinden op de homepage en twitterfeed van Adformatie.

Die maand werd er ook gepubliceerd naar Mobile Marketing bij de top 500 Adverteerders in Nederland. Op dat moment heeft 63% van de onderzochte adverteerders ervaring met mobile marketing. Van de 37 % die er nog geen ervaring mee heeft, verwacht ruimt driekwart hiermee binnen twee jaar te beginnen. 20 % weet het nog niet zeker en slechts 4 % zegt in het geheel niet van plan te zijn mobiele marketing in te gaan zetten.

De mobiel wordt steeds vaker gebruikt voor tijdens en na het shoppen, maar blijkt dat de veel Fashion Retailers nog niet de mobiele stap hebben gewaagd. 50 populaire modezaken werden onder de loep genomen en slechts 24 % had een mobile website. Verder blijkt uit onderzoek dat 24 % van de fashion retailers een iPhone app heeft en 12 % heeft een iPad app en 12 % van de fashion retailers heeft Android app.

Deze herfstmaand bracht ons ook het van mede-blogger Patrick Petersen.

OKTOBER

Hoe mobiel zijn Goede Doelen? MobileMarketing.nl publiceerde onder 50 populaire goede doelen, waaruit blijkt dat van deze non-profits 34 % iPhone app heeft ontwikkeld, 22 % een Android app en slecht 16 % een mobiele website.

DECEMBER

In december hebben is alweer het

MobileMarketing.nl is bedoeld om de mobiele marketing en advertentie markt volwassen te krijgen. Dit doen alle bloggers door informatie, cases, kennis en ervaring te delen, want uit diverse onderzoeken blijkt dat de mobiele kennis bij de gemiddelde marketing manager nog ondermaats. We kunnen uiteraard ook soms naar ons zelf wijzen. Hoe kan de ‘mobiele marketing industrie’ betere mobiele cases aan de markt leveren, waarin de ROI duidelijk naar voren komt? En hoe gaan we de adverteerder markt verder overtuigen, zonder dat we soms zelf mobiel zijn (zie )? Leuk om te zien dat veel andere pers, zoals Het Financieel Dagblad, Retail News, Retail Actueel, Admanager, Twinkel Magazine en Marketing Tribune dit blog ook weten te vinden.


INTERVIEWS

Interviews over mobile marketing zijn sinds oktober ook op MobileMarketing.nl te vinden:
): ”Eerlijk gezegd is er geen continue vraag uit de markt hierna en daarnaast vind ik CPM een prima afrekenmodel voor mobiele platformen"

): "Veel klanten willen momenteel wel mobiel inzetten, maar weten niet waar ze moeten beginnen"

): "Wat veel adverteerders nog niet zien is dat de Tweede Schermers de meest betrokken televisiekijkers zijn, zeg maar op het puntje van de stoel met de hele tijd het tweede scherm op schoot. Er worden op dit moment echt kansen gemist door de adverteerders."

"Ik denk dat betaalde kranten nog steeds niet een goed verdienmodel zijn. Vooral nieuws of redactionele waarde is ook op de mobiel gewoon nog niet sterk onderscheidend."

Binnenkort volgen er nieuwe interviews!

BLOGGERS

Uiteraard wil ik de bloggers August de Vocht (Gemoro Mobile Media), Bart Zoetmulder (Veronica)Mark Wilmont (Sanoma), Ronald de Groot (One Shoe mobile), Dave Kruizinga (Mobile Search Company), Marc Veuger (Two Screen), Nishant Dogra (Mobile Strategy), Naos Wilbrink (aFrogleap), Roel van Eersel
(Mocreate), Don Fontijn (Maddle), Hans Peter Harmsen (Oberon Interactive), Sabine Wajon (Telegraaf Media Groep), Humphrey Fredriksz (Sharewire), Gert Jan Lagas (Greetz), Jeroen Tjepkema (MeasureWorks), Jordy Bossen (MobGen), Kevin Quint (VGZ), Paul Appelhof (Adrime), Humprhy
Stuffertz (geenreclamebureau.nl), Maarten Honig (De Toekomst mobile), Saskia Delfgaauw (DQ&A Group), Remco Janssen (Scoupy), Patrick Petersen (Atmost.tv), Guido Gerritsen (vanguido!), Elco Jongejans (Smartcoupons.nl), Remco Vroom (TAB Worldmedia), Edwin Korver
(Enterpride), Paul Zurink (Football Meister), Hylke Muntinga (Greenminds), Elles de Boorder
(CONCEPTS2GO), Stefan Smit (Viva la Media), gastbloggers en voormalige bloggers
van harte bedanken voor jullie bijdragen dit jaar!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in