Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile advertising gebruiken om loyaliteit te bevorderen.

Onlangs las ik in een artikel op Forbes een uitspraak van Matt Howland waarin hij refereert naar het feit dat er meer mobiele telefoons…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit gegeven is opmerkelijk maar geeft wel aan dat het gebruik van mobiele marketing het juiste wapen kan zijn om op een effectieve manier consumenten te informeren, binden, interactie met de consument en uiteindelijk het leven van de consument eenvoudiger gemaakt kan worden. Maar wanneer worden consumenten nou echt loyaal en hoe bouw je die loyaliteit langzaam op?

related partner content for mobile comes here

Want draait loyaliteit om het vergeven van kortingen en is dat de meest effectieve manier? Bijvoorbeeld is een mobiele app waarbij de service het gemak hoog staan aangeschreven. Je krijg op eenvoudige wijze kortingsbonnen en deze bonnen zijn op diverse plaatsen inzetbaar. Een andere variant is een mobiele app die het personaliseren van gewenste winkel deals vereenvoudigd. Je geeft op wat je wilt hebben en je krijgt op maat gemaakte aanbiedingen waardoor het ‘uniekheid’ level groeit en waardoor elke aanbieding bijna in je straatje valt en direct is te incasseren.

Met de introductie van de Google Glass lijkt een nieuw vorm van locatie gerichte reclames in virtuele wereld een mogelijkheid tot nieuwe betrokkenheid en sociale interacties tussen groepen en mensen. Augmented reallity (AR) gebaseerde toepassingen waren er al een tijdje maar worden steeds belangrijker. Daarom moeten marketeers goed in de gaten houden dat er meerdere mogelijkheden zijn dan alleen kortingen en deals, maar loyaliteit een gevoel bezorgd van ‘Holy’ en dat de gebruiker verrast wordt en meer krijgt dan zijn verwachtingspatroon. Kortom, zorg voor interactie, gepersonaliseerde deals, lokale activatie en dat de gebruiker het gevoel heeft van betrokkenheid en zelfinspanning.

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in