Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele marketing ontgroeit kinderschoenen

Mobiele marketing is het stadium van de hype voorbij. De praktijk wijst uit dat mobiele telefoon een uitstekende rol kan vervullen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders beginnen geleidelijk te ontdekken dat de mobiele telefoon een communicatiemedium is, dat de bestaande kanalen goed kan aanvullen.
Dat blijkt uit het Basisreport Mobile Marketing van Berlecon Research uit Duitsland. Het mobieltje vormt een handig responsmedium bij sp-acties, het is een ideaal kanaal om de klant van actuele informatie te voorzien, en ook voor bestellingen en andere transacties is de mobiele telefoon goed te gebruiken. Een voorwaarde voor het effectief inzetten van de mobiele telefoon is dat de gebruiker overtuigd wordt van de voordelen van dit kanaal. Zo kunnen bij responsacties extra prijzen worden gegeven, en bij mobiele bestellingen een hogere korting. Zitten zulke extra’s er voor de gebruiker niet in, dan is de kans groot dat hij liever voor de vertrouwde kanalen kiest.

related partner content for mobile comes here

In Duitsland wagen steeds meer bedrijven zich op het pad van de mobiele marketing, en daaronder zijn klinkende namen als P&G en Johnson en Johnson. Als die bedrijven bij hun acties de meerwaarde en relevantie voor de gebruiker echt voorop stellen, dan ziet de toekomst voor mobiele marketing er zonnig uit.

< SIZE=1>Bron: Direct Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in