Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft Advertising gaat samenwerken met Criteo voor retailmedia

De bedrijven willen retail media laten groeien en fragmentatie in het landschap terugdringen.
Microsoft Advertising
© Afbeelding: Shutterstock
Microsoft Advertising
© Afbeelding: Shutterstock

Microsoft Advertising slaat de handen ineen met Criteo om stappen te zetten in retailmedia. De partijen spreken van een strategische samenwerking die onder andere inhoudt dat Criteo's wereldwijde netwerk van 225 retailers gebruik kunnen maken van het reclameaanbod van Microsoft Advertising. Het bedrijf 'heeft ook de intentie' om Criteo te kiezen als eerste onsite mediapartner. 

related partner content for mobile comes here

Fragmentatie tegengaan

Retailmedia wint in rap tempo aan populariteit, in Nederland en daarbuiten. Steeds meer partijen laten adverteerders hun reclameboodschappen tonen op (digitale) schermen in winkels, al dan niet in combinatie met een bijbehorende app vol kortingscodes of audioboodschap die passanten horen. Die fragmentatie op de markt levert liefst 93 procent van de marketeers in meer of mindere mate hoofdpijn op, bleek vorig jaar uit onderzoek van Statista.

Microsoft Advertising en Criteo claimen dat hun samenwerking de versplintering tegengaat. Door hun systemen aan elkaar te verbinden, kunnen meer dan 500 duizend adverteerders uit 187 landen campagnes via één platform (Microsoft Advertising) laten lopen op het retailmedianetwerk van Criteo.

De aangekondigde samenwerking moet in de tweede helft van het jaar uitrollen.

Microsoft Advertising en Criteo zijn overigens geen onbekenden van elkaar De twee bedrijven werken al jaren samen op advertentiegebied en doen daar regelmatig aankondigingen over.

Experimenteren met AI

Criteo gaat ook experimenteren met 'het potentieel' van generatieve artificiële intelligentie (GenAI) uit de koker van Microsoft Advertising. De techreus ontwikkelt onder andere de Retail Media Creative Studio, waarmee adverteerders - in de woorden van Microsoft zelf - sneller, eenvoudiger en op grotere schaal digitale reclames kunnen maken en optimaliseren. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in