Overslaan en naar de inhoud gaan

X wil adverteerders terugwinnen door zich weer aan te sluiten bij Garm

Garm is een coalitie van bedrijven die beloven schadelijke content op het internet tegen te gaan. X zat bij Garm, vertrok en keert terug.
X, voorheen Twitter
X, voorheen Twitter
© Shutterstock
X, voorheen Twitter
X, voorheen Twitter
© Shutterstock

Nadat miljardair Elon Musk de socialmediadienst Twitter eind 2022 kocht, ontsloeg hij al snel bijna alle medewerkers die verantwoordelijk waren voor het bestrijden van schadelijke content op het platform. Twitter, later omgedoopt tot X, zegde vanwege de sterk verminderde moderatie ook zijn deelname aan Garm op, een coalitie van bedrijven die zich belooft schadelijke online content aan te pakken. Maar na een uittocht van adverteerders omdat zij hun advertenties vertoond zagen bij porno en pro-naziberichten, keert X niet met hangende pootjes maar met 'vol enthousiasme' terug bij Garm.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in