RetailMedia.One slaat handen ineen met Spar university om 'hoogopgeleide Gen-Z'ers te bereiken'

Adverteerders kunnen zo in contact komen met winkelende studenten en PhD's van hogescholen en universiteiten.

Afbeelding: RetailMedia.One

RetailMedia.One gaat een exclusieve samenwerking aan met Spar university. Talpa Media is hier ook bij betrokken. Concreet kunnen adverteerders via Talpa Media en RetailMedia.One hun reclameboodschappen onder de aandacht brengen van studenten en PhD'ers die winkelen bij Spar university-supers op de dertien campussen in studentensteden.

Die Spar-winkels trekken maandelijks 865 duizend bezoekers, melden de bedrijven in een persbericht. 'De studerende Gen-Z’er komt door de intelligente vloerinrichting gegarandeerd en langdurig met de high-impact schermen in aanraking. Daarnaast is het gebruik van de populaire SPAR university app (gevuld met kortingscodes) buitengewoon intensief.'

Uiteenlopende typen marketing

Adverteerders kunnen hun reclame vertonen op schermen in de winkel en de Spar-app. De partijen noemen deze vorm van marketing in de winkels effectief voor b2c-marketing, employer branding, promoties, traineships, vacatures en (overheids)communicatie gericht op studenten. B2c-marketing, emloyer branding en recruitmentcampagnes zijn in boeken via het platform van RetailMedia.One.

Omnichannel adverteren bij Spar university kan via verschillende reailmediapakketten van Talpa Media en is ook los af te nemen.

'Hoogopgeleide Gen-Z'er is kanarie in de merkmijn'

Marcel Vogels, partner bij RetailMedia.One, laat via het persbericht weten: 'De hoogopgeleide Gen-Z’er is de kanarie in de merkmijn. Marketeers en werkgevers moeten deze groep bijzonder serieus nemen als het succesvol wil blijven bestaan. Met het Spar university advertentieprogramma maken we dat concreet.'

Over concreet gesproken: wat bedoelt Vogels met 'de hoogopgeleide Gen-Z'er is de kanarie in de merkmijn?' Hij vertelt desgevraagd: 'Wel, als toonaangevende jongvolwassen en hoogopgeleide Gen-Z’ers jouw merk niet kennen of geen beeld ervan hebben, dan heb je een serieus probleem. Deze groep is namelijk lastig te bereiken met zowel traditionele als digitale media. Ze blokkeren online reclame en hebben simpelweg weinig tijd en interesse. Bovendien is deze groep veel diverser (en vrouwelijker) dan de vergrijsde witte meerderheid. In de komende jaren zal de hoger opgeleide Gen-Z’er de commerciële lakens uitdelen. En deze groep is groot. Dus, als kansrijke en toekomstige bepalende Gen-Z’ers geen interesse in jouw werkgeversmerk hebben, wordt het een grote uitdaging in een krappe en competitieve arbeidsmarkt. En als deze Gen-Z’ers geen interesse in je verzekeringen, bankproducten of koekjesmerk hebben, wordt het een bijna onmogelijke taak om toekomstige voorkeur op te bouwen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie