Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken moeten een - nieuw - geluid laten horen

Met de opkomst van voice worden merken steeds vaker geconfronteerd met de vraag: hoe klink ik eigenlijk?
Miniatuurvoorbeeld
Geluid krijgt een belangrijke rol in marketing.
© 123RF
Miniatuurvoorbeeld
Geluid krijgt een belangrijke rol in marketing.
© 123RF

In minder dan twee jaar heeft 20 procent van de Amerikaanse bevolking thuis toegang tot een ‘smart speaker’ gekregen (Amazon Echo, Google Home, Apple HomePod).

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Helemaal waar Roland. Ik mocht daar begin van het jaar al eens een blog over schrijven naar aanleiding van een studie naar merkmuziek. Voice Controlled AI zal zo'n 70% van alle merken overbodig maken. Beter gezegd: 70% van alle merken, zullen blijken geen merken te zijn, slechts een naam met verkeerde associaties. Het merk zal dus een stem moeten hebben die bij (de associaties van) het merk past. Dat begint met de vraag: is het een man of een vrouw. En is dat bij mannen hetzelfde als bij vrouwen? Allemaal zeer goed te meten in systeem één van het consumentenbrein.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in