Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht Stap over bierreclame Maastricht

De Stichting Alcohol Preventie (Stap) heeft bij de Reclame Code Commissie een klacht ingediend tegen de gemeente Maastricht. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Wim van Dalen van Stap laat weten dat Maastricht zich niet aan de regels heeft gehouden. Die verbieden het om reclame te maken voor gratis alcohol. De gemeente Maastricht werd afgelopen week gekozen tot beste stad van Nederland. De advertentie was een inhaker daarop.
Een woordvoerder van de gemeente Maastricht wuift het bezwaar van Stap weg. ‘Het was geen ongelimiteerd zuipen op kosten van de gemeente. Mensen boven de 18 jaar kregen één consumptie per persoon. Bovendien ging het om een geste van Bavaria en de organisatie van Winterland, niet van ons. En de kleintjes kregen op Winterland woensdag een uur lang gratis een oliebol of suikerspin.'

related partner content for mobile comes here

De woordvoerder wijst erop, dat inwoners van Maastricht zeer enthousiast zijn over de uitverkiezing tot beste stad van Nederland. ‘Dat moet toch gevierd kunnen worden', aldus de woordvoerder (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in