Klacht Stap over bierreclame Maastricht


Directeur Wim van Dalen van Stap laat weten dat Maastricht zich niet aan de regels heeft gehouden. Die verbieden het om reclame te maken voor gratis alcohol. De gemeente Maastricht werd afgelopen week gekozen tot beste stad van Nederland. De advertentie was een inhaker daarop.
Een woordvoerder van de gemeente Maastricht wuift het bezwaar van Stap weg. ‘Het was geen ongelimiteerd zuipen op kosten van de gemeente. Mensen boven de 18 jaar kregen één consumptie per persoon. Bovendien ging het om een geste van Bavaria en de organisatie van Winterland, niet van ons. En de kleintjes kregen op Winterland woensdag een uur lang gratis een oliebol of suikerspin.'
De woordvoerder wijst erop, dat inwoners van Maastricht zeer enthousiast zijn over de uitverkiezing tot beste stad van Nederland. ‘Dat moet toch gevierd kunnen worden', aldus de woordvoerder (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid