
Uit het Trends in ICT-onderzoek blijkt dat de 700 ondervraagden tijdens het werk zo'n 6,2 uur per week op het internet surfen. Dat is ruim één uur meer dan uit de meting van vorig jaar bleek. Toen werd gemiddeld 5,0 uur besteed aan surfen. Van de ondervraagden beschikt 83 procent over een internetaansluiting op de werkplek. Een groot deel van de uren die werknemers onder werktijd spenderen aan surfen, gaat op aan privé-doeleinden. Dit is maar liefst 40 procent van de surftijd ofwel 2,48 uur per week. In 2003 surfte werk-nemers nog 'slechts' 1,4 uur per week voor privé-doeleinden. Uit het onderzoek blijkt tevens dat vrouwen vaker privé surfen dan mannen (46 procent tegen 37 procent). Binnen de dienstensector, de handel/distributie en binnen kleine organisaties wordt relatief veel gesurft.
Deze bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek van Ernst & Young. Dit onderzoek valt samen met de tweemaandelijkse ICT Barometer van Ernst & Young dat voor dit onderzoek is aangevuld met ruim 30 CEO's als respondenten. Beide onderzoeken hebben een standaard onderzoekspopulatie van ruim 700 directeuren, managers en professionals.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee