Kinderen eten steeds meer suiker en snacks


Datamonitor deed onderzoek en ontdekte dat kinderen in Europa 8 procent meer snoep, ijs en zoute snacks eten dan de gemiddelde Europese bevolking. Tweens eten nog meer. Vergeleken met de gehele bevolking eten zij 26 procent meer zoet spul en 22 meer zout spul. Amerikaanse kinderen volgen een soortgelijk patroon: 19,5 procent eet meer van dit spul dan alle Amerikanen bij elkaar en tweens 33,7 procent.
Europese tweenagers drinken ook veel meer frisdrank dan de totale bevolking: 40 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn heel Europa is het eetpatroon van kinderen aan het veranderen. Bijvoorbeeld in Zuid-Europa waar steeds meer kinderen niet meer het traditionele mediterrane voedsel eten. Vroeger snackten ze brood, fruit of groente, nu zijn grote zakken chips in trek.
Schoolgaande en studerende consumenten eten vaak ‘on the go’. Iets pakken, kopen en eten voor onderweg is erg verleidelijk en makkelijk. Maar ook het drukke schema van de ouders zorgt ook voor verandering in het eetpatroon van de kinderen: vakker makkelijk en snel, aldus Datamonitor.
Gevolg: steeds dikkere kinderen. 12 miljoen Europese kinderen (32 procent) zijn te dik en de verwachting is dat dit aantal toeneemt. Niet alleen verkeerd eten, ook te weinig beweging is hier debet aan. Datamonitor is van mening dat producenten en marketeers de plicht hebben op verantwoorde manier marketing te bedrijven als het gaat om kinderen en jongeren. Responsible marketing dient volgens de onderzoekers een reactie te zijn in een verhoogde vercommercialiseerde wereld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid