Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen eten steeds meer suiker en snacks

Europese kinderen en tweens zijn grote innemers van ‘impuls’-eten zoals snoep, ijs en zoute snacks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Datamonitor deed onderzoek en ontdekte dat kinderen in Europa 8 procent meer snoep, ijs en zoute snacks eten dan de gemiddelde Europese bevolking. Tweens eten nog meer. Vergeleken met de gehele bevolking eten zij 26 procent meer zoet spul en 22 meer zout spul. Amerikaanse kinderen volgen een soortgelijk patroon: 19,5 procent eet meer van dit spul dan alle Amerikanen bij elkaar en tweens 33,7 procent.

related partner content for mobile comes here

Europese tweenagers drinken ook veel meer frisdrank dan de totale bevolking: 40 procent.

In heel Europa is het eetpatroon van kinderen aan het veranderen. Bijvoorbeeld in Zuid-Europa waar steeds meer kinderen niet meer het traditionele mediterrane voedsel eten. Vroeger snackten ze brood, fruit of groente, nu zijn grote zakken chips in trek.

Schoolgaande en studerende consumenten eten vaak ‘on the go’. Iets pakken, kopen en eten voor onderweg is erg verleidelijk en makkelijk. Maar ook het drukke schema van de ouders zorgt ook voor verandering in het eetpatroon van de kinderen: vakker makkelijk en snel, aldus Datamonitor.

Gevolg: steeds dikkere kinderen. 12 miljoen Europese kinderen (32 procent) zijn te dik en de verwachting is dat dit aantal toeneemt. Niet alleen verkeerd eten, ook te weinig beweging is hier debet aan. Datamonitor is van mening dat producenten en marketeers de plicht hebben op verantwoorde manier marketing te bedrijven als het gaat om kinderen en jongeren. Responsible marketing dient volgens de onderzoekers een reactie te zijn in een verhoogde vercommercialiseerde wereld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in