Overslaan en naar de inhoud gaan

Snickers trekt reclame en website in

De kritiek over homofobie op het Superbowl spotje voor Snickers is Masterfoods te veel geworden. De reclame is teruggetrokken en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kritiek over homofobie op het is Masterfoods te veel geworden. De reclame is teruggetrokken en de bijbehorende website ging dicht. Typisch voorbeeld van de uit de hand gelopen verontwaardiging waarbij internet een accelererende rol speelt.

related partner content for mobile comes here

Want waar gaat het nu helemaal over: twee mannen die elk aan één kant van een Snickers beginnen te knabbelen waarna hun monden elkaar ontmoeten. Een scene die in de schitterende film niet misstaan zou hebben, behoudens natuurlijk de heftige, als humoristisch bedoelde maar ook als negatief te interpreteren reactie van de 'getroffen' monteurs.

Op de website waren andere slotscenes van de spot te zien en de reacties van football-spelers. Maar dat maakte het alleen maar erger. tekende voor de spot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in