
De kritiek over homofobie op het Superbowl spotje voor Snickers is Masterfoods te veel geworden. De reclame is teruggetrokken en de bijbehorende website ging dicht. Typisch voorbeeld van de uit de hand gelopen verontwaardiging waarbij internet een accelererende rol speelt.
Want waar gaat het nu helemaal over: twee mannen die elk aan één kant van een Snickers beginnen te knabbelen waarna hun monden elkaar ontmoeten. Een scene die in de schitterende film Brokeback Mountain niet misstaan zou hebben, behoudens natuurlijk de heftige, als humoristisch bedoelde maar ook als negatief te interpreteren reactie van de 'getroffen' monteurs.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOp de website waren andere slotscenes van de spot te zien en de reacties van football-spelers. Maar dat maakte het volgens deskundigen alleen maar erger. TBWAChiatDay tekende voor de spot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee