Gebruiker grijpt de macht online
Dat blijkt uit de tweede editie van ‘Het Nationaal Internetonderzoek’ van Webwereld. Het onderzoek laat zien dat internet een onmisbare factor is in het leven van de consument, maar e-mail en zoekmachines spelen niet meer de grootste rol.
Vraag- en aanbodsites en filmpjes, foto’s en artikelen van gebruikers zelf winnen enorm aan populariteit. Ook internetbankieren blijft terrein winnen, net als online reserveren en shoppen. Internet komt daarmee dus ook steeds meer commercieel tot ontplooiing.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIrritatie over spam neemt steeds grotere vormen aan. Spam wordt zowel door de consument als de ‘professionele’ gebruiker als de grootste irritatie beschouwd. Onder de ‘professionele’ internetgebruikers worden vooral het internetbankieren (22%) en weblogs en podcasts (15%) als belangrijkste nieuwe ontwikkelingen gezien van de afgelopen jaren.,br>Het onderzoek is uitgevoerd onder het Nederlands publiek door TNS/Nipo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid