Overslaan en naar de inhoud gaan

It ain’t much without the Dutch

Volgens analisten is de omzet van de Nederlandse reclame bureaus de afgelopen 3 jaar gehalveerd. Nog slechter dan de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar de beste Nederlandse architecten hebben hun lesje al lang geleerd en zien de wereld nu als hun werk terrein. Dat geldt ook voor onze designers, dj’s en andere ondernemende creatieve geesten.

related partner content for mobile comes here

Wat doet al dat fantastische reclame talent dan nog hier? Niet zoveel als ik vandaag de dag naar een reclameblok kijk. En qua groei en ambitie mag er voorlopig in Nederland ook niet al teveel verwacht worden. De Financial Times spreekt vorige week zelfs over “The Dutch disease”.  Zelfs Griekenland en Portugal zullen volgend jaar harder groeien dan Nederland .  Kortom als er gegroeid moet worden dan zal dat over de grens moeten gebeuren.  Daar ligt ook een meer inspirerende en ambitieuzere omgeving te wachten dan in calvinistische lage landen, waar de kortzichtige en bekrompen geest van Willem Elschot weer waait alsof die nooit is weg geweest.

Ik ben het dus met . Het Nederlands reclame talent moet op houden te vechten om een steeds kleinere kluif. Wij moeten ons verenigen en samen de boer op. Want wij hebben Europa en de wereld een hoop te bieden. Nederland hoort creatief en qua productie tot de wereldtop, heeft een open cultuur, zodat  er veel beter wordt samengewerkt tussen verschillende disciplines dan men dat in het buitenland gewend is. Wij spreken onze talen en bewegen ons, weliswaar soms een beetje brutaal, makkelijk tussen verschillende culturen,  En  zijn tot slot een stuk goedkoper en sneller dan de bureaus in de landen om ons heen.

Dus laten wij de rijen gaan sluiten en onze schouders er onder zetten. Om te beginnen met elk jaar samen een geweldige internationale campagne te maken voor “Nederland reclamehoofdstad van Europa”. Als een demonstratie van onze collectieve creatieve kracht. Dat lukt ons ook altijd met de SIRE campagnes. Dus waarom niet als onze eigen toekomst op het spel staat.  ;t%20much%20without%20the%20Dutch">Wie doet er mee?

Beeld: Mediabank imagesofholland.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in