Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook asociaal tegen adverteerders

De aanwijzingen waren er al. Gratis verspreiding van content wordt nog moeilijker gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rob van Griensven van Heineken zei het al op de in oktober: FB is een advertentiemedium. Net verscheen een artikel in waarin deze opvatting nu blijkbaar ook door FB zelf is bekendgemaakt. Het bereik van posts door adverteerders wordt de komende maand nog verder teruggeschroefd door een verdere aanpassing van de algoritmes. Volgens ingewijden was hier overigens de laatste maanden al vaker sprake van.

related partner content for mobile comes here

In een presentatie aan adverteerders maakte FB blijkbaar zelf het volgende bekend: &;We expect organic distribution of an individual page&;s posts to gradually decline over time as we continually work to make sure people have a meaningful experience on the site.&; In een document getiteld Generating business results on Facebook, maakt FB een case richting adverteerders om toch vooral betaald actief te zijn op FB om zodoende het bereik te vergroten.

Daarnaast wordt fijntjes meegedeeld dat het winnen van fans toch vooral moet worden gezien als een methode om het bereik van paid advertising te vergroten. Daar sta je dan als adverteerder met je hele nieuwe contentmarketing-afdeling.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in