Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed gedaan Gap: zo pak je een reputatierisico aan

Kudos voor Gap. Het laat zien hoe je reageert op een reputatieprobleem na een racistische beschadiging van een affiche.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kledingmerk had in de metro van New York posters opgehangen met daarop een Amerikaans- Indiase Sikh- acteur en modeontwerper Waris Ahluwahlia.

related partner content for mobile comes here

De sikh werd waarschijnlijk voor een moslim aangezien, want het poster werd beklad en de slogan van de campagne ‘Make love’ werd veranderd in ‘Maak bommen’. Ook werd er geschreven: Please stop driving taxi’s, verwijzend naar het feit dat veel Sikh-mannen als taxichauffeur werken.

Arsalan Iftikhar, senior redacteur bij The Islamic Monthly en oprichter van TheMuslimGuy.com, plaatste het bericht op zijn Twitter en Facebook-pagina’s. Al snel hging het viral en werd flink geretweet

Zodra Gap hoorde van de  beschadiging nam het contact op met Iftikhar en wilde de exacte locatie weten van het beschadigde affiche.  

 

 

Het mooiste moest toen nog komen, want in plaats van de beschadigde poster snel weg te werken en de affaire te vergeten, plaatste het als een statement de foto van de affiche  bij het Twitter-account.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in