Interactieve bureaus op weg naar mainstream


Worden interactieve bureaus de LG&F’s van morgen? Dat vraagt het Belgische vakblad MediaMarketing zich af. Zou kunnen, want de groei zit er goed in. De grotere interactive agencies in België groeiden in 2004 veelal met dubbele cijfers. Ook voor 2005 wordt een forse groei voorzien. Het grootste interactieve bureau in België is i-Merge (omzet van ruim 4 miljoen euro, 35 werknemers), gevolgd door Emakina (4 mil-joen, 52 werknemers), These Days (3,2 miljoen, 35 werknemers), Tagora (2,7 mln., 30 werknemers), Hypervision (ruim 2 mln., 22 werknemers) en Citobi (2 miljoen, 22 werknemers). Hypervision realiseerde vorig jaar een omzetgroei van ruim 60 procent. De groei treedt uiteraard op in de slipstream van de stijgende uitgaven aan online advertising, al lopen de media-investeringen altijd nog érg ver achter op de realiteit. Immers: 20 procent van de mediaconsumptie vindt online plaats terwijl amper 2 procent van de media-aankoop naar internet gaat. Er zijn hoopgevende signalen – zo investeert Coca-Cola dit jaar minder in tv en meer in internet en verdrievoudigt Unilever voor enkele merken zijn internetreclamebudget – maar de weg naar een realistische online/offline-verhouding is nog lang.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid