Overslaan en naar de inhoud gaan

ING voert koffiedikcampagne met grootste WK-pool van Nederland

Centrale vraag: wat gaat het worden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weinig zo moeilijk te voorspellen als de toekomst. Vooral als het om vooetbal gaat. Toch zet ING het koffiedik kijken centraal in zijn campagne voor en tijdens het komende WK Voetbal in Brazilië. Op de speciasle actiesite kan Nederland zijn of haar voorspellingen voor de wedstrijden geven en nmet anderen delen. Dit moet uitgroeien tot de grootste WK-pool van Nederland. De voorspellingen van Nederland worden door ING vervolgens teruggegeven. Zo laat ING in haar WK-commercial, vlak voor de wedstrijd, de 12-jarige Braziliaanse Gabriel telkens onthullen wat Nederland heeft voorspeld. Gabriel heeft de hoofdrol in de commercial die zich afspeelt in zijn eigen buurt, een favela van Rio de Janeiro in Brazilië, het land waar de liefde voor voetbal overal voelbaar is.  Deze commercial zal vanaf 17 mei op televisie te zien zijn.

related partner content for mobile comes here

 

Johan van der Zanden, Directeur Communicatie ING Nederland: &;Deze WK-campagne is duidelijk en relevant en laat ook zien dat we weten wat er leeft en speelt in ons land.&

Deelnemers kunnen alle wedstrijden voorspellen maar ook alleen de losse wedstrijden, bijvoorbeeld van Oranje. In beide gevallen zijn er prijzen te winnen. Iedereen kan meedoen. Individueel of met vrienden, familie, collega’s of met de sportvereniging in een aparte subpool. Daarnaast zullen de komende weken bij een groot aantal ING-kantoren in het land ‘Oranjepleinen’ komen en gaat ING de samenwerking aan met verschillende mediapartners zoals het Algemeen Dagblad, Radio 538 en SBS6.

#WKnomie14

Traditioneel doet het ING Economisch Bureau rond de grote eindtoernooien in het voetbal onderzoek waarin economie en voetbal worden samengebracht. Ook dit jaar zal er, startend op 23 mei as., een drieluik worden uitgebracht. bestaat uit:

  • Een internationaal onderzoek naar de betrokkenheid van consumenten bij het WK voetbal en de wereld achter de voetbalpool
  • Een onderzoek onder Nederlandse ondernemers (MKB) naar hoe hun WK-beleving en de impact van het WK op verschillende sectoren in Nederland
  • Waar liggen de kansen voor Nederlandse ondernemers in Brazilië? Een analyse van de economie en handelsrelaties met Brazilië
  • Een onderzoek naar de Oranje- en WK-beleving van Nederlandse kinderen van 8-12 jaar.

ING heeft besloten zich voor lange tijd te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal: tot 2018. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in