Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis en Omnicom blazen megafusie af

Moederbedijven van MSL en Fleishman-Hillard, Ketchum en Porter Novelli krijgen fusie niet rond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder Omnicom vallen de communicatiebureaus van Fleishman-Hillard, Ketchum, en Porter Novelli. Publicis heeft MSL onder zijn hoede.

Toch verwachtten zelfs de meeste beduchte concurrenten dat de Publicom er wel zou komen. WWP-topman Martin Sorrell zei enkele weken geleden al dat hij Publicom pas in 2015 zag starten, maar dat hij wel verwachtte dat het rond zou komen. Deze hordes bleken te hoog. 

Topmannen Maurice Lévy van Publicis Groupe en John Wren van Omnicom Group zeggen in een statement: &;De uitdagingen die we nog moesten overwinnen, plus het trage proces, creeerden een niveau van onzekerheid dat ongustig was voor beide groepen en de werknemers, klanten en aandeelhouders. We hebben dus besloten onafhankelijk van elkaar verder te gaan. We blijven, natuurlijk, concurrenten, maar houden groot respect voor elkaar.&

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in