Hoe Mazda online en offline verbindt
Het automerk laat zien dat met dynamic video advertising op basis van geodata een landelijke campagne ook lokaal relevant kan zijn.
[Door: JAAP VAN SANDIJK]
Mazda wist al dat onlinecampagnes een hogere interactie met de consument opleveren wanneer de uiting wordt verrijkt met de vermelding van de dichtstbijzijnde dealer. Robert Vonk, manager online marketing & data bij Mazda, verwijst onder meer naar Facebook Canvas-campagnes van het automerk van ruim een jaar geleden. Met Facebook Canvas, dat is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, beschikt de adverteerder over een miniwebsite binnen Facebook waarop een verhaal kan worden verteld. ‘Wij gebruikten afbeeldingen en maakten de campagne dynamisch door met behulp van geodata dealerlocaties en –plaatsen aan Canvas toe te voegen’, zegt Vonk.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid