Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Theaterkassa profiteert van nieuw Commercieel Beleid Ster

De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. De Nationale Theaterkassa…
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Joris Lusink van de Nationale Theaterkassa: “Wij hebben geen grote mediabudgetten en moeten media echt slim inkopen. Televisie is niet het medium waar je meteen aan denkt als je een klein budget hebt. Toch kan het, hebben wij gezien. Een tv-spot laten maken, hoeft niet veel geld te kosten. Wij zijn voor een spot van 10 seconden gegaan, omdat we hier voldoende aan hadden om ons verhaal in te vertellen en de beelden te laten zien. Dit kostte ons €2.500,-; echt minder dan ik had verwacht. Doordat wij deze korte spot hadden, konden we een campagne met een goede mediadruk bij Ster inkopen.

Wij zetten al jaren televisie in, omdat we dit nog steeds het meest krachtige medium vinden. De kracht van televisie zien we direct terug in websitebezoek en de kaartverkoop. De aantallen waarmee we de kaartverkoop zien stijgen, halen we nooit zonder televisie.

De laatste campagne in januari en februari 2018 heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders. Zij zagen onze spot gemiddelde 3 tot 5 keer.

Dat dit een goede mediadruk was, hebben we gezien aan de kaartverkoop. We hadden een stijging van 40% geprognosticeerd, maar deze verwachting werd ruimschoots overtroffen: we hebben de kaartverkoop zien verdubbelen(!). Deze stijging van 100% hadden we niet durven dromen.

We zagen dat de extra kaarten zowel online via de Nationale Theaterkassa als aan de kassa van de theaters werden gekocht. De campagne heeft dus zowel een direct effect op verkoop via de website waarnaar we in de commercial verwijzen als een indirect effect. Door de campagne stijgt de naamsbekendheid en voorkeur voor de voorstelling Buurman & Buurman, waardoor meer mensen naar de theaters gingen voor kaarten.

Om te spreken met de woorden van Buurman & Buurman: A je to! (vrij vertaald: Gelukt!)

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in