Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nut van nichesites

Segmentatie gaat tegenwoordig ook over inzicht in de kanalen die door bepaalde soorten klanten worden gebruikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet maakt het mogelijk om steeds specifiekere klantensegmenten te bereiken en om duurzame relaties op te bouwen met zulke nicheklanten. Technologie maakt heel veel mogelijk op dit punt. De kanaalkeuze van klantengroepen speelt een cruciale rol bij het bereiken van niches. ‘Segmentatie gaat niet meer alleen over algemene demografische profielen. Je moet de kanalen waar je klanten kunt bereiken, kennen en begrijpen’, zegt Jacqueline Rousseau-Anderson van Forrester Research, co-auteur van het rapport Global technographics: segmentation predicts which consumers will use the technology.

related partner content for mobile comes here

De prestigieuze keten Hyatt Hotels & Resorts bijvoorbeeld, besefte dat internet het perfecte kanaal is om de ‘GLBT-markt’ te bereiken (gay, lesbian, bisexual & transgender). Dus lanceerde Hyatt zijn eigen GLBT-nichesite (). Ook benut Hyatt sinds twee jaar andere reissites (zoals het bij homoseksuele mannen erg populaire ) en homogerichte sites (zoals , en ) om zijn merk naar met name mannelijke homoseksuele reizigers te communiceren. Cijfers worden niet gegeven, maar Hyatt’s gaygerichte segmentatie- en brandingaanpak is zeer succesvol.

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in