Het nut van nichesites
Internet maakt het mogelijk om steeds specifiekere klantensegmenten te bereiken en om duurzame relaties op te bouwen met zulke nicheklanten. Technologie maakt heel veel mogelijk op dit punt. De kanaalkeuze van klantengroepen speelt een cruciale rol bij het bereiken van niches. ‘Segmentatie gaat niet meer alleen over algemene demografische profielen. Je moet de kanalen waar je klanten kunt bereiken, kennen en begrijpen’, zegt Jacqueline Rousseau-Anderson van Forrester Research, co-auteur van het rapport Global technographics: segmentation predicts which consumers will use the technology.
De prestigieuze keten Hyatt Hotels & Resorts bijvoorbeeld, besefte dat internet het perfecte kanaal is om de ‘GLBT-markt’ te bereiken (gay, lesbian, bisexual & transgender). Dus lanceerde Hyatt zijn eigen GLBT-nichesite (www.lgbt.hyattresorts.com). Ook benut Hyatt sinds twee jaar andere reissites (zoals het bij homoseksuele mannen erg populaire Travelocity.com) en homogerichte sites (zoals Out.com, Advocate.com en Gay.com) om zijn merk naar met name mannelijke homoseksuele reizigers te communiceren. Cijfers worden niet gegeven, maar Hyatt’s gaygerichte segmentatie- en brandingaanpak is zeer succesvol.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid