Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Nederlandse Spot On richt zich puur op audioreclames

De twee ondernemers willen de advertentiebudgetten van merken voor audio beter benutten dan bestaande partijen.
Spot On founders
Stan Steeghs en Luuk van Meijel
© Afbeelding: Spot On
Spot On founders
Stan Steeghs en Luuk van Meijel
© Afbeelding: Spot On

Het splinternieuwe mediabedrijf Spot On wil de volledige digitale audiostrategie van merken verzorgen. Spot On richt zich op platformen als Spotify, Google Podcasts en Apple Podcasts en maakt audioreclames voor het MKB en grote adverteerders. 

related partner content for mobile comes here

Oprichters

De oprichters van het Amsterdamse Spot On zijn Stan Steeghs en Luuk van Meijel. Steeghs werkte jarenlang bij muziekmaatschappijen zoals Universal Music Group en Warner Music Group. Ook heeft hij ervaring in de wereld van strategie, sales en marketing rondom podcasts. Zijn compagnon Van Meijel heeft via zijn onlinemarketingbureau naar eigen zeggen ruim honderd bedrijven geholpen met digitale marketing en advertentiecampagnes. 

Google Analytics

Spot On bedenkt na een briefing van de adverteerder een audiostrategie (op jaarbasis) en ontwikkelt audiocampagnes. Die past het mediabedrijf gedurende de looptijd aan om resultaten te optimaliseren. Die resultaten zijn terug te zien in een rapportage, waarna de adverteerder besluit of hij door wil gaan met Spot On. Het mediabedrijf zegt met native sprekers te werken die audioreclames in allerlei talen kunnen inspreken. Zo kan de adverteerder zijn boodschap ook buiten Nederland promoten.

De url's van de audio-advertenties bevatten tags van bijvoorbeeld Google Analytics. Zo houden Spot On en de adverteerder bij hoeveel podcastluisteraars doorklikken naar een website en in hoeverre ze bijdragen aan de conversie. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in