De decembereditie, de vijfde, van Een Podcastjournaal kan niet om de jaarlijstjes en voorspellingen heen. Dus zijn we in de meest populaire podcasts gedoken. En onze luisteraars kwamen ook weer met tips, dus genoeg suggesties voor de vakantiedagen!
- We gaan vaker en meer betalen voor podcastcontent
We anticiperen op serieuze concurrentie voor betaaldienst Podimo. - We gaan veel meer reclame horen in bestaande shows
Advertentie-bestedingen blijven toenemen, denk ook aan programmatic. - Producties waar iedereen van opkijkt
Want er wordt steeds meer geëxperimenteerd en de investeringen nemen toe. - Productiekwaliteit gaat omhoog
Luisteraars krijgen een steeds beter getraind oor. Je komt niet meer weg met half werk, en met zoveel om uit te kiezen ga je al snel voor kwaliteit. - Meer en ook nieuw publiek
We verwachten een verdere groei in met name de leeftijdscategorieën 13-17 jaar en 55+.
En wat je verder kunt verwachten:
• nieuwe facts and figures over het podcastgebruik. Wist je bijvoorbeeld dat er in Nederland dagelijks ongeveer 700.000 podcast worden gedownload?
• het eerste brand safety onderzoek onder podcastluisteraars, waaruit blijkt dat adverteerders zich niet heel erg zorgen hoeven te maken over explicite of aanstootgevende content. Wat wél belangrijk is, omdat het afstraalt op de adverteerder? De reputatie van de host…
Makers van de maand
Makers van de maand zijn de Gen-Z podcasttoppers van Kleine Meisjes Worden Groot. Zij onthullen hoe ze per aflevering zomaar 50.000 jonge meiden weten te bereiken. Onder andere door listig gebruik te maken van TikTok. Over het belang van social en video in het veroveren van een groot podcastpubliek.
Credits
Een Podcastjournaal is een co-productie van Next Episode en Visionair Ordinair.
Hosts zijn Joep van der Laan en Robert Doggers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!