Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch pakt regio met glazenactie

Grolsch komt met een nieuwe regionale glazenspaaractie, waarbij ook aan de inkomsten van de amateurclubs wordt gedacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grolsch roept in eerste instantie voetbalfans op van FC Twente, Heracles Almelo, De Graafschap en Go Ahead Eagles –allen clubs uit het oosten van Nederland- om met originele proostteksten te komen.

related partner content for mobile comes here

Thema is ook hier weer eigenzinnigheid.

Grolsch wil op zoek naar de eigenzinnige kanten van de 4 voetbalclubs, dus vraagt het aan de voetbalfans om via internet (, , en ) of sms met proostteksten te komen die het karakter van hun club onderstrepen. Want iedere voetbalclub heeft iets eigens, aldus Grolsch: karakteristieke mensen, mooie anekdotes, of een authentiek verleden.

De drie beste teksten -per club- worden geselecteerd en op speciale bierglazen gedrukt. Deze kun je dan drie actieweken lang –verspreid over 3 maanden- sparen bij supermarkten in de regio. De glazen zijn steeds iedere eerste week van november, december en januari verkrijgbaar, bij aankoop van een krat Grolsch of twee multipacks blik.

Maar dat is niet alles: ook voor de amateurclubs start het seizoen weer, dus vanaf oktober kunnen voetbalfans van 50 geselecteerde amateurclubs in Oost-Nederland meedoen aan eenzelfde spaaractie. Ook hier worden de drie meest eigenzinnige proosten per club samen met het clublogo op een speciaal Grolsch glas gedrukt. Verenigingen kunnen de complete sets met drie glazen vanaf januari echter zelf verkopen, voor 7,50 euro. De opbrengst is bedoeld voor inrichting van de clubkantine.

Er zijn nog 100 andere amateurclubs in de regio die Grolsch schenken. Zij kunnen in 2011 en 2012 meedoen aan actie.

Goed bedacht deze acties, want gekoppeld aan de merkwaarden van Grolsch (eigenzinnigheid) en het sociale karakter van bier (zowel op het vlak van co-creatie als de amateurclubs). Het regionale element is slim, net als het uitsmeren over een wat langere periode. Glazen zijn daarnaast duurzaam, en last but not least verzekert Grolsch zich meteen van de klandizie en loyaliteit van de amateurclubs, waar ieder weekend immers heel wat bier wordt omgezet…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in