Grolsch pakt regio met glazenactie
Grolsch roept in eerste instantie voetbalfans op van FC Twente, Heracles Almelo, De Graafschap en Go Ahead Eagles –allen clubs uit het oosten van Nederland- om met originele proostteksten te komen.
Thema is ook hier weer eigenzinnigheid.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGrolsch wil op zoek naar de eigenzinnige kanten van de 4 voetbalclubs, dus vraagt het aan de voetbalfans om via internet (www.grolsch.nl/fctwente, www.grolsch.nl/heracles, www.grolsch.nl/degraafschap en www.grolsch.nl/goaheadeagles) of sms met proostteksten te komen die het karakter van hun club onderstrepen. Want iedere voetbalclub heeft iets eigens, aldus Grolsch: karakteristieke mensen, mooie anekdotes, of een authentiek verleden.
De drie beste teksten -per club- worden geselecteerd en op speciale bierglazen gedrukt. Deze kun je dan drie actieweken lang –verspreid over 3 maanden- sparen bij supermarkten in de regio. De glazen zijn steeds iedere eerste week van november, december en januari verkrijgbaar, bij aankoop van een krat Grolsch of twee multipacks blik.
Maar dat is niet alles: ook voor de amateurclubs start het seizoen weer, dus vanaf oktober kunnen voetbalfans van 50 geselecteerde amateurclubs in Oost-Nederland meedoen aan eenzelfde spaaractie. Ook hier worden de drie meest eigenzinnige proosten per club samen met het clublogo op een speciaal Grolsch glas gedrukt. Verenigingen kunnen de complete sets met drie glazen vanaf januari echter zelf verkopen, voor 7,50 euro. De opbrengst is bedoeld voor inrichting van de clubkantine.
Er zijn nog 100 andere amateurclubs in de regio die Grolsch schenken. Zij kunnen in 2011 en 2012 meedoen aan actie.
Goed bedacht deze acties, want gekoppeld aan de merkwaarden van Grolsch (eigenzinnigheid) en het sociale karakter van bier (zowel op het vlak van co-creatie als de amateurclubs). Het regionale element is slim, net als het uitsmeren over een wat langere periode. Glazen zijn daarnaast duurzaam, en last but not least verzekert Grolsch zich meteen van de klandizie en loyaliteit van de amateurclubs, waar ieder weekend immers heel wat bier wordt omgezet…
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid