Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom social media-projecten mislukken

Het Duitse Brand Science Institute deed 'undercover' onderzoek naar Europese social media-projecten en de reden waarom ze zo vaak mis gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse deed 'undercover' onderzoek naar Europese social media-projecten en de reden waarom ze zo vaak mis gaan.

related partner content for mobile comes here

Het bureau onderzocht bedrijven in 12 Europese landen, sprak met 563 marketeers van 52 merken om te proberen te begrijpen waarom het zo vaak mis gaat bij social media projecten.

En maakte er onderstaande powerpoint-presentatie over:

View more from .

Een aantal uitkomsten op een rij:

- 81 procent van de onderzochte bedrijven had geen duidelijke social media-strategie.
- 73 procent moest resultaten (in cash) aantonen na 12 maanden
- 87 procent moest de verwachtingen tussentijds bijstellen
- 72 procent was van mening dat social viraal moest zijn
- 84 procent vergeleek social media performance met standaard media metrics
- 76 modereerde social media projecten niet juist, of gewoon niet
- 11 procent had social media richtlijnen opgesteld
- En, 4 procent deelde de bevindingen met andere afdelingen binnen het bedrijf...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in