Waarom social media-projecten mislukken
Het Duitse Brand Science Institute deed 'undercover' onderzoek naar Europese social media-projecten en de reden waarom ze zo vaak mis gaan.
Het bureau onderzocht bedrijven in 12 Europese landen, sprak met 563 marketeers van 52 merken om te proberen te begrijpen waarom het zo vaak mis gaat bij social media projecten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn maakte er onderstaande powerpoint-presentatie over:
Why Social Media Projects Fail?! – A European Perspective View more presentations from BSI.
Een aantal uitkomsten op een rij:
- 81 procent van de onderzochte bedrijven had geen duidelijke social media-strategie.
- 73 procent moest resultaten (in cash) aantonen na 12 maanden
- 87 procent moest de verwachtingen tussentijds bijstellen
- 72 procent was van mening dat social viraal moest zijn
- 84 procent vergeleek social media performance met standaard media metrics
- 76 modereerde social media projecten niet juist, of gewoon niet
- 11 procent had social media richtlijnen opgesteld
- En, 4 procent deelde de bevindingen met andere afdelingen binnen het bedrijf...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid