Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing in de zomer, 6 tips

Veel marketeers grijpen de vakantie aan om e-mailmarketingcampagnes te verzenden. Hoewel mailings door de achterblijvers - omdat het aanbod…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Met een actieve e-mailmarketingstrategie is de kans groot dat de vakantievierder in snel tempo van softbounce naar hardbounce gaat, waardoor e-mailadressen niet meer te gebruiken zijn’, aldus Van Gelderen: ‘Door een verhoogd bouncepercentage staat ook de e-mailreputatie van de verzender op het spel.’

related partner content for mobile comes here

Van Gelderen geeft de volgende tips:

- Stuur geen mailings als je niets te melden hebt. Veel bedrijven sturen een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief uit gewoonte, niet omdat er nieuws is.
- De onderwerpregel moet exact weergeven waar de mail over gaat. Probeer niet te triggeren met onderwerpen die vervolgens nauwelijks terugkomen in de mail.
- Verstuur de e-mailing op het juiste moment. Afhankelijk van de content kun je beter naar zakelijke e-mailadressen om 10 uur ’s morgens verzenden in plaats van vrijdagmiddag 18u. Voor privégebruikers is het einde van de middag of vlak voor het weekend juist aan te raden. Test dit ook vooral.
- Stuur de mailing niet naar teveel mensen. Liever een kleine relevante groep, dan een grotere groep voor wie het minder relevant is.
- Haal e-mailadressen die softbouncen door een volle mailbox tijdelijk uit het verzendbestand. Na een paar keer bouncen achtereen komt het adres van de afzender onbedoeld op een soort zwarte lijst terecht (hardbounce).
- Kijk goed naar de doelgroep en leef je in. Zou je een dergelijke mailing relevant vinden, wanneer zou je deze graag ontvangen en krijg je deze het liefst privé of zakelijk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in