Autoshoppers vallen niet voor incentives


Kelly Blue Book rekent al jaren de waarde uit van zowel nieuwe als gebruikte auto’s. De Amerikaanse instantie bekeek in hoeverre consumenten vallen voor de vele aantrekkelijke leningen die autodealers aanbieden.
Wat blijkt: meer dan eenderde van de respondenten is van plan de hele aankoop eenmalig in cash te voldoen. Dat geldt voor 42 procent van de mensen die een gebruikte auto wil aanschaffen, en voor 20 procent van de respondenten die op zoek zijn voor een nieuw model.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS82 procent van de gebruikte auto-shoppers en 51 procent van de nieuwe auto-shoppers zegt dat geldleen-incentives geen effect hebben op het moment dat ze hun volgende auto willen kopen. Ongeveer evenveel respondenten menen dat incentives geen invloed hebben op de keuze voor een specifiek model.
Respondenten die wel van plan zijn hun volgende aankoop te laten financieren middels een geldleen-incentive, kiezen het eerst voor de ‘0 procent financiering-optie’ (30 procent), vervolgens voor ‘lage maandelijkse betalingen’ (21 procent).
67 procent van de auto-shoppers is op zoek naar een tweedehands auto. Van deze groep wil 62 procent minder dan 15.000 dollar uitgeven. 50 procent van de respondenten die op zoek naar naar een nieuwe auto, wil minder dan 25.000 dollar uitgeven.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid