Overslaan en naar de inhoud gaan

Autoshoppers vallen niet voor incentives

Je auto over twee jaar terugbetalen tegen een aantrekkelijke rente? Autokopers lijken niet voor dit soort incentives te vallen, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kelly Blue Book rekent al jaren de waarde uit van zowel nieuwe als gebruikte auto’s. De Amerikaanse instantie bekeek in hoeverre consumenten vallen voor de vele aantrekkelijke leningen die autodealers aanbieden.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: meer dan eenderde van de respondenten is van plan de hele aankoop eenmalig in cash te voldoen. Dat geldt voor 42 procent van de mensen die een gebruikte auto wil aanschaffen, en voor 20 procent van de respondenten die op zoek zijn voor een nieuw model.

82 procent van de gebruikte auto-shoppers en 51 procent van de nieuwe auto-shoppers zegt dat geldleen-incentives geen effect hebben op het moment dat ze hun volgende auto willen kopen. Ongeveer evenveel respondenten menen dat incentives geen invloed hebben op de keuze voor een specifiek model.

Respondenten die wel van plan zijn hun volgende aankoop te laten financieren middels een geldleen-incentive, kiezen het eerst voor de ‘0 procent financiering-optie’ (30 procent), vervolgens voor ‘lage maandelijkse betalingen’ (21 procent).

67 procent van de auto-shoppers is op zoek naar een tweedehands auto. Van deze groep wil 62 procent minder dan 15.000 dollar uitgeven. 50 procent van de respondenten die op zoek naar naar een nieuwe auto, wil minder dan 25.000 dollar uitgeven.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in