Klachten Hema-klanten en personeel
Werknemers klagen vooral over de toegenomen werkdruk, terwijl klanten niet te spreken zijn over de rommelige winkels, zegt bestuurder Gea Lotterman van FNV Bondgenoten. De vakbond opent daarom een onlinemeldpunt voor medewerkers en klanten van de Hema.
'We horen steeds vaker dat er meer werk moet worden gedaan met minder mensen of dat er geen vervangers zijn als er iemand ziek is. Verder krijgen we klachten dat medewerkers steeds jonger worden’, zegt Lotterman. 'De situatie op de werkvloer heeft gevolgen voor klanten. Zij klagen over rommelige en smerige winkels.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe toegenomen werkdruk leidt volgens Lotterman ook tot steeds meer verzuim onder werknemers. FNV Bondgenoten wil naar aanleiding van de klachten om de tafel met het Hema-bestuur om tot een oplossing te komen.
Hema herkent zich niet in de klachten van werknemers en klanten, liet een woordvoerster weten. 'Het probleem van werkdruk of verzuim onder het personeel is bij ons niet bekend. Wij hebben ook niet gemerkt dat klanten ontevreden zijn.’
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidMijn dochter van 16 heeft bij de Hema gesolliciteerd als vakkenvuller. Is hiervoor aangenomen. Maar ze is aan het werk gezet als horecamedewerker. Ze moet de hele dag broodjes klaar maken. Na drie zaterdagen is ze ontslagen omdat ze niet snel genoeg werkte. Ze is totaal niet begeleid. Dit is gebeurd in de Hema in hoogezand.