VS consumenten besparen met witte merken


Het aanschaffen van meer witte merken was de afgelopen zes maanden de populairste manier om kosten te besparen in deze tijden van recessie.
Een andere manier voor Amerikanen om kosten te besparen is om thuis vaker te koken en om minder dranken te kopen. 39 procent is overgestapt op hervulbare waterflessen in plaatsen van het kopen van flessen water, 9 procent overweegt om dit te gaan doen.
Er wordt ook minder media geconsumeerd. 31 procent heeft een of meer tijdschriftabonnementen opgezegd, 17 procent heeft zijn krantenabonnement opgezegd. 4 procent overweegt om een tijdschriftabonnement op te zeggen, 17 procent zijn krantenabonnement.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Er wordt ook bezuinigd op telefoonuitgaven. 15 procent heeft de vaste lijn opgezegd, 22 procent overweegt dit. Wat betreft mobiele telefoons: 15 procent maakt geen gebruik meer van een mobiel abonnement, 22 procent overweegt om hier op te besparen.
38 procent van de Amerikanen gaat minder vak naar de kapper of styliste, 24 procent brengt zijn kleren niet meer naar de stomerij.
Uit een onderzoek van Harris en Perk Street Financial blijkt dat ondanks dat men vindt dat het iets beter met de economie gaat, 83 procent van de Amerikanen nog steeds rekening houdt met de recessie:
61 procent bespaart op uit eten gaan en reizen;
57 procent bezuinigt op alle uitgaven;
41 procent kijkt beter rond voor e beste deals;
40 procent maakt meer gebruik van coupons;
20 procent bespaart op eten en medicijnen.
(Bron MarketingCharts/Harris Poll)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid