Overslaan en naar de inhoud gaan

Anheuser-Busch verliest strijd om gebruik merk Budweiser

De Amerikaanse bierbrouwer Anheuser-Busch kan Budweiser niet laten erkennen als gemeenschapsmerk in de Europese Unie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het Europese Hof van Justitie in Luxemburg donderdag in beroep bevestigd. De uitspraak maakt een einde aan een jarenlange juridische strijd tussen Anheuser-Busch en de Tsjechische brouwer Budejovicky Budvar over het gebruik van het biermerk Budweiser in Europa.

related partner content for mobile comes here

De zaak gaat terug tot 1996, toen de Amerikanen een aanvraag indienden om Budweiser als gemeenschapsmerk te laten inschrijven. De Tsjechen tekenden verzet aan omdat zij het woord Budweiser reeds hadden geregistreerd in Europese landen. De Tsjechische brouwerij kreeg gelijk, waarop Anheuscher-Busch naar het Gerecht van Eerste Aanleg van het Europese Hof van Justitie trok. Maar ook daar vingen de Amerikanen bot.

Anheuser-Busch gaf de strijd echter nog niet op en ging in beroep bij het hof met het argument dat de Tsjechische brouwerij belangrijke documenten te laat had ingediend. Maar het hof oordeelde donderdag dat geen enkele van de beroepsgronden gefundeerd was. Het beroep is in zijn geheel verworpen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in