Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture Innovation Awards Concept van de week: YuiXX: een multimedia all-in-one-huiskamerproduct

We hebben dit jaar een nieuwe categorie bij de Accenture Innovation Awards: Digital Home. Het hangt al tien jaar in de lucht om met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben dit jaar een nieuwe categorie bij de Accenture Innovation Awards: Digital Home. Het hangt al tien jaar in de lucht om met je mobiele telefoon de tv, de koelkast, de verwarming, de verlichting en andere snufjes in en om het huis te bedienen. Die belofte lijkt nu eindelijk ingelost te gaan worden: een nieuwe generatie apparaten klopt aan om je huis digitaal in te richten.
Vandaag zet ik een van de inschrijvingen in de nieuwe categorie in de schijnwerpers: YuiXX – een mediaplayer die video, tv, internet, foto’s en muziek in één kastje stopt. Zou dit soort geïntegreerde oplossingen een doorbraak creëren in hoe wij thuis omgaan met mediagebruik?

related partner content for mobile comes here

De consumentenelektronicamarkt maakt een enorme opmars. De speurtocht naar de perfecte digitalhome-ervaring doet de vraag naar tuners, , mediaspelers, iPod-docks en nieuwe stereosets behoorlijk stijgen. kondigde tijdens het Mediaparkcongres dé alles-in-éénmediabox aan. Die combineert persoonlijke media met beveiligd materiaal en diensten van derden. We gaan duidelijk de goede kant op.
Kjeld Beijer, marketingdirector bij YuiXX, vindt de sterkste feature van de YuiXX-mediabox de unieke en simpele gebruikerservaring. Beijer vertelt: “Jíj bepaalt wat jíj wilt zien, wanneer en wat je daarna niet meer wilt zien. En je kunt per gebruiker een eigen profiel aanmaken met persoonlijke content. De mogelijkheden zijn oneindig. YuiXX kan bovendien op afstand constant nieuwe services bieden bij iedereen met een mediabox thuis.”

Een krachtpatser met veel mogelijkheden
Het onderscheidende zit ‘m in het feit dat het een all-in-one-apparaat is, dat ondersteund wordt door de krachtige Intel® . De 800 MHz maakt YuiXX momenteel de krachtigste mediaspeler op de consumentenelektronicamarkt. Beijer: “We hebben hiervoor gekozen omdat het een van de weinige processors is met snelle en stabiele multitaskingresultaten. Een film op internet in full HD bekijken, en ondertussen een film kopiëren van je pc naar de mediabox, dat gaat vloeiend.”
Omdat alle persoonlijke en professionele content wordt ondersteund, kun je tussen verschillende mediasoorten switchen. Je kunt tv-kijken via internet of via een DVB-T/C-tuner je UPC- of Digitenne-kanalen bedienen. Door bestanden browsen kan op verschillende manieren: bladeren door het mappenoverzicht, of inzien via de bibliotheek om per artiest, titel, enzovoort te zoeken. De afstandsbediening kun je gebruiken via je iPad of iPhone.

Extra’s in de YuiXX Widget Store
YuiXX heeft ook een . Beijer: “Een virtuele winkel waar je alle widgets – snelle, toegankelijke internetapplicaties – vindt om op je tv te bekijken. De meeste zijn gratis. Denk aan weerberichten, het laatste nieuws, files, maar ook videodiensten en Twitter zijn mogelijk, en nog heel veel meer. Iedereen kan widgets maken en beschikbaar stellen voor anderen. Hoe meer content, hoe beter. De keuze aan widgets is op dit moment nog vrij gering. Het is te hopen dat op korte termijn voldoende kritische massa ontstaat, want een halflege widgetstore is geen lang leven beschoren.

Grote kanshebber voor de Innovation Awards?
Beijer schuwt stevige uitspraken niet. Op de vraag waarom YuiXX de Innovation Awards moet winnen klinkt het stellig: “De omgeving schreeuwt om de YuiXX als thuisoplossing. We weten precies waar consumenten waarde aan hechten door onze retailervaring met mediaspelers. We hebben, samen met onze partners, vijf jaar ervaring en gebruikersfeedback in de YuiXX gestopt. Grote ISP’s zitten te wachten op de YuiXX: zij willen kijken hoe zij ermee om kunnen gaan, en sommige partijen zijn al bezig met ontwikkelingen rond de YuiXX.” Volgens Beijer zullen ze in de nabije toekomst met een aantal komen en games beschikbaar stellen via de widgetwinkel. Ook kunnen consumenten straks zonder provider films of games huren, en dat is een nieuw tv-verdienmodel voor contentpartijen. “Binnenkort ligt de YuiXX in de winkels, wie meer wil weten over de toekomstige ontwikkeling van YuiXX raad ik aan om tijdens aanwezig te zijn.”

Bekijk het onderstaande filmpje voor een impressie over de YuiXX box:

-------------------------------------
Accenture organiseert dit jaar weer de . Nieuwe, innovatieve, veelbelovende concepten in de media-, communicatie- of high-techindustrie, jonger dan drie jaar en gelanceerd op de Nederlandse markt kunnen meedoen aan de competitie. Uitreiking vindt plaats op 2 november 2010 tijdens het Accenture Innovation Seminar in Pakhuis de Zwijger, Amsterdam. In dit item beschrijf ik iedere week een opvallend concept dat zich heeft ingeschreven. Of deze kanshebber werkelijk zo’n award in de wacht weet te slepen, is uiteraard aan onze vakjury. Het is nog mogelijk om in te schrijven…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in