Overslaan en naar de inhoud gaan

The End of the App [Mobile Marketing]

The last two years almost every self respected marketing manager wanted a iPhone App, despite of the fact that less than 3% of the Dutch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Data Consumption
Nevertheless the iPhone has the largest data consumption of all mobile devices and the features of an App are much greater than a mobile site at this moment. The total data consumption from all mobile platforms is increasing rapidly. The costs for developing apps for all different mobile platforms will be too high for most of the marketing managers.

related partner content for mobile comes here

Stand out
When we look at the large numbers of apps in iPhones App Store (225.000) and Android Market (100.000) it’s very hard these days to stand out with your branded app.

Place of honor
Free-publicity for your branded app is not self-evident anymore. Besides that: For the clarity and usability many smartphone-users don’t want to fill up their phone screen with lots of apps which they don’t use on a daily basis. Only the frequently used apps will get a ‘place of honor’ on the homescreen of smartphones. This is in my opinion not much different as the desktop shortcuts/icon of our pc.
With the release of the compatible HTML5, most of the app-advantages (e.g. usability)in relation to a mobile site will decline in the future.

Coming years
The next coming years mobile developers will not be out of work. But I doubt that most of the mobile developments will be in 'app-form'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in