Overslaan en naar de inhoud gaan

Foodwatch: AH-label puur&eerlijk misleidt

Voedselwaakhond foodwatch gaat actievoeren tegen Albert Heijn, omdat de supermarktketen consumenten zou misleiden met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zou consumenten het idee kunnen geven dat ze gezond bezig zijn, maar in de producten zitten volgens foodwatch veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers. ´Ze zijn absoluut niet - zoals Albert Heijn op de eigen website aangeeft - met `extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu geproduceerd, geteeld of ingekocht`, maar bevatten smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bioindustrie', zegt Meike Rijksen, hoofd campagnes van foodwatch tegen het ANP.

related partner content for mobile comes here

De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook wordt er vanaf woensdag een socialmedia-offensief gestart tegen het label. Het puur&eerlijk-label, een eigen label van AH, staat op producten die vallen onder een van de categorieën biologisch,fairtrade, duurzame vis, scharrel of ecologisch. Rijksen: 'Dat is precies het probleem met dit logo, het is óf en niet én',

Albert Heijn laat in een reactie weten de aantijgingen van foodwatch onjuist en onterecht te vinden. 'Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen', zo meldt een woordvoerder.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in