Foodwatch: AH-label puur&eerlijk misleidt


Het zou consumenten het idee kunnen geven dat ze gezond bezig zijn, maar in de producten zitten volgens foodwatch veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers. ´Ze zijn absoluut niet - zoals Albert Heijn op de eigen website aangeeft - met `extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu geproduceerd, geteeld of ingekocht`, maar bevatten smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bioindustrie', zegt Meike Rijksen, hoofd campagnes van foodwatch tegen het ANP.
De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook wordt er vanaf woensdag een socialmedia-offensief gestart tegen het label. Het puur&eerlijk-label, een eigen label van AH, staat op producten die vallen onder een van de categorieën biologisch,fairtrade, duurzame vis, scharrel of ecologisch. Rijksen: 'Dat is precies het probleem met dit logo, het is óf en niet én',
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlbert Heijn laat in een reactie weten de aantijgingen van foodwatch onjuist en onterecht te vinden. 'Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen', zo meldt een woordvoerder.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid