Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s zet met nieuwe app behavioral targeting in om consumenten relevantere aanbiedingen te doen

Vandaag heeft McDonald’s haar nieuwe marketing app gelanceerd. De huidige mobile App, die inmiddels al meer dan 1 miljoen keer is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Met de vernieuwde App kunnen onze gasten nu nog eenvoudiger het dichtstbijzijnde restaurant vinden en het biedt uitgebreide informatie over onze producten”, vertelt Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland. Daarnaast maakt de App nu gebruik van behavioral targeting. “Dat betekent dat de vernieuwde app gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijk wensen”, aldus de Wagenaar.

related partner content for mobile comes here

Jacco ter Schegget, Managing Director Tribal DDB Amsterdam zegt: “We specialiseren ons bij Tribal DDB Amsterdam in creative business solutions. In een tijd waarin de retail onder druk staat, is deze App een oplossing die een directe bijdrage zal leveren aan de marketing en sales doelstellingen van McDonald’s. We merken dat mobiele technologie en communicatie steeds belangrijker worden voor grote merken. Deze App is het voorbeeld van de manier waarop merken zoals McDonald’s de volgende stap nemen om op een nieuwe, interactieve en relevante manier met hun klanten in contact te komen.”
De App is door middel van een update beschikbaar in de en (voor Android toestellen). Tijdens de actieperiode (dinsdag 13 augustus t/m maandag 16 september 2013) ontvangt iedereen die de McDonald’s App update of de nieuwe App download een voordeelbon voor een gratis hamburger.

De app ontwikkeld door Tribal DDB Amsterdam. De productie was in handen van Elements Interactive.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in