McDonald’s zet met nieuwe app behavioral targeting in om consumenten relevantere aanbiedingen te doen
“Met de vernieuwde App kunnen onze gasten nu nog eenvoudiger het dichtstbijzijnde restaurant vinden en het biedt uitgebreide informatie over onze producten”, vertelt Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland. Daarnaast maakt de App nu gebruik van behavioral targeting. “Dat betekent dat de vernieuwde app gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijk wensen”, aldus de Wagenaar.
Jacco ter Schegget, Managing Director Tribal DDB Amsterdam zegt: “We specialiseren ons bij Tribal DDB Amsterdam in creative business solutions. In een tijd waarin de retail onder druk staat, is deze App een oplossing die een directe bijdrage zal leveren aan de marketing en sales doelstellingen van McDonald’s. We merken dat mobiele technologie en communicatie steeds belangrijker worden voor grote merken. Deze App is het voorbeeld van de manier waarop merken zoals McDonald’s de volgende stap nemen om op een nieuwe, interactieve en relevante manier met hun klanten in contact te komen.”
De App is door middel van een update beschikbaar in de App Store (voor iPhone) en Google Play Store (voor Android toestellen). Tijdens de actieperiode (dinsdag 13 augustus t/m maandag 16 september 2013) ontvangt iedereen die de McDonald’s App update of de nieuwe App download een voordeelbon voor een gratis hamburger.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe app ontwikkeld door Tribal DDB Amsterdam. De productie was in handen van Elements Interactive.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid