Eyeworks stopt met Advance
Eyeworks heeft twee jaar na de overname de stekker eruit gehaald bij Advance.
Dat bevestigt de woordvoerder van Eyeworks tegenover Emerce. Eyeworks is er niet in geslaagd om het bureau, gespecialiseerd in de ontwikkeling van crossmediale projecten, rendabel te maken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta“Er was te geringe belangstelling onder consumenten en adverteerders. Daarom zijn we er begin deze maand mee gestopt.” Daarmee komt ook een einde aan de afdeling Eyeworks 360°/Advance.
Advance was bekend van uitgeefconcepten als Je Echte Leeftijd, Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Help Ons Kind Is Te Dik. Via die sites werden profielen van consumenten aangelegd, die vervolgens werden geëxploiteerd via adverteerders. In september vorig jaar maakte het nog bekend uit te breiden met een dochterbedrijf in Scandinavië.
In 2009 kwam Advance, dat toen nog was gevestigd in Hilversum, in opspraak vanwege schending van de privacy. Het CBP concludeerde na onderzoek dat Advance de wet had overtreden door gevoelige infromatie te verzamelen van mensen en vervolgens geprofileerde persoonsgegevens aan derden te verkopwen. Advance kon niet meer zelfstandig doorgaan en werd door Eyeworks overgenomen, dat het idee had zijn online bereik te kunnen vergroten.
Zelf kwam Eyeworks nog zeer recent ook in het nieuws met een rel over schending van de privacy door het plaatsen van tv-camera's op de afdeling Spoedeisende Hulp van het VU Ziekenhuis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid