Overslaan en naar de inhoud gaan

Eyeworks stopt met Advance

Eyeworks heeft twee jaar na de overname de stekker eruit gehaald bij Advance.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eyeworks heeft twee jaar na de overname de stekker eruit gehaald bij .

related partner content for mobile comes here

Dat bevestigt de woordvoerder van Eyeworks tegenover. Eyeworks is er niet in geslaagd om het bureau, gespecialiseerd in de ontwikkeling van crossmediale projecten, rendabel te maken.

“Er was te geringe belangstelling onder consumenten en adverteerders. Daarom zijn we er begin deze maand mee gestopt.” Daarmee komt ook een einde aan de afdeling Eyeworks 360°/Advance.

Advance was bekend van uitgeefconcepten als Je Echte Leeftijd, Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Help Ons Kind Is Te Dik. Via die sites werden profielen van consumenten aangelegd, die vervolgens werden geëxploiteerd via adverteerders. In september vorig jaar maakte het nog uit te breiden met een dochterbedrijf in Scandinavië.

In 2009 kwam Advance, dat toen nog was gevestigd in Hilversum, vanwege schending van de privacy. Het CBP concludeerde na onderzoek dat Advance de wet had overtreden door gevoelige infromatie te verzamelen van mensen en vervolgens geprofileerde persoonsgegevens aan derden te verkopwen. Advance kon niet meer zelfstandig doorgaan en werd door Eyeworks overgenomen, dat het idee had zijn online bereik te kunnen vergroten.

Zelf kwam Eyeworks nog zeer recent ook in het nieuws met een rel over schending van de privacy door het plaatsen van tv-camera's op de afdeling Spoedeisende Hulp van het VU Ziekenhuis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in