Overslaan en naar de inhoud gaan

EK: ING meest geassocieerd met Oranje

De afgelopen maand zijn de reclamecampagnes rondom Oranje en het EK pas echt losgebarsten, wat heeft geleid tot een vervijfvoudiging van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Oranjemeting van mei 2012 was ING door Heineken voorbijgestreefd als het merk dat het meeste werd geassocieerd met Oranje. Tijdens de oefenwedstrijden en de start van het EK heeft de officiële sponsor van het Nederland Elftal haar toppositie weer terugveroverd. Heineken wordt als op een na sterkste Oranjemerk gezien. Ook Bavaria, Albert Heijn en Nationale-Nederlanden zijn sterke Oranjemerken. Laatstgenoemde moet wel een stapje terug doen.

De top 10 ziet er als volgt uit:

Top 10 Merken die geassocieerd worden met oranje:
Gevraagd zonder - (Spontaan) en met antwoordmogelijkheden (geholpen, 100+ merken).
Top 10: 9 juni 2012:

Spontaan Geholpen
1 ING (Mei 2012: 2e) ING (Mei 2012: 5e)
2 Heineken (Mei 2012: 1e) Heineken (Mei 2012: 1e)
3 Albert Heijn (Mei 2012: - ) Bavaria (Mei 2012: 6e)
4 Nat. Nederlanden (Mei 2012: 3e) Albert Heijn (2011: 7e)
5 Bavaria (Mei 2012: 4e) Nationale Nederlanden (Mei 2012: 2e)
6 Nike (Mei 2012: 8e) NOS (Mei 2012: 8e)
7 KPN (Mei 2012: 4e) De Telegraaf (Mei 2012: 8e)
8 Philips (Mei 2012: 10e) De Nederlandse Staatsloterij (Mei 2012: 3e)
9 Rabobank (Mei 2012: 4e) Adidas (Mei 2012: 4e)
10 C1000 (Mei 2012: - ) Nike (Mei 2012: 12e)

Net als bij voorgaande evenementen, krijgen alle adverteerders die in De Telegraaf en op Telegraaf.nl inhaken op de sportevenementen, een gratis onderzoek. Uiteindelijk wordt de beste inhaker van het EK en van het hele sportjaar 2011 gekroond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in