Een op vijf Britse PR-bureaus op rand van afgrond
Het onderzoek is gebaseerd op de financiële staat van dienst van de bureaus over de afgelopen vier jaar en classificeert de bureaus van ‘sterk’ tot ‘gevaar’. Voor de metingen is gekeken naar de verkoopgroei, stabiliteit, winstgevendheid, bedrijfskapitaal, de verhouding van geleend geld en kapitaal, en liquiditeit.
Bijna 400 bureaus werden als ‘sterk’ geclassificeerd, 117 werden ‘goed’ bevonden, 127 ‘middelmatig’ en voor 163 is ‘voorzichtigheid’ geboden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet onderzoek, dat volgende maand gepubliceerd wordt, noemt wel een aantal ‘sterke’ bureaus, waaronder
Harrison Cowley, Regester Larkin and City PR firms, Cardew & Co and Merlin Financial, maar Plimsoll weigert de namen van de slechtlopende bureaus bekend te maken.
Als reden voor de slechte situatie van veel bureaus noemt Plimsoll de te kleine markt voor de grote hoeveelheid PR-bureaus die er momenteel zijn. Met de bedrijven die nu in de gevarenzone verkeren gaat het eigenlijk al een paar jaar slecht. De schulden wordt steeds hoger en de marges zijn klein.
Plimsoll herhaalt de classificatie elk jaar volgens haar eigen model en claimt op basis hiervan het commerciële succes van elk individueel PR-bureau in Groot-Brittannië te kunnen voorspellen.
Bron: PR Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid