Overslaan en naar de inhoud gaan

Een op vijf Britse PR-bureaus op rand van afgrond

Uit onderzoek gedaan door financieel analist Plimsoll Publishing blijkt dat een op de vijf Britse PR-bureaus in grote financiële…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is gebaseerd op de financiële staat van dienst van de bureaus over de afgelopen vier jaar en classificeert de bureaus van ‘sterk’ tot ‘gevaar’. Voor de metingen is gekeken naar de verkoopgroei, stabiliteit, winstgevendheid, bedrijfskapitaal, de verhouding van geleend geld en kapitaal, en liquiditeit.

related partner content for mobile comes here

Bijna 400 bureaus werden als ‘sterk’ geclassificeerd, 117 werden ‘goed’ bevonden, 127 ‘middelmatig’ en voor 163 is ‘voorzichtigheid’ geboden.

Het onderzoek, dat volgende maand gepubliceerd wordt, noemt wel een aantal ‘sterke’ bureaus, waaronder

Harrison Cowley, Regester Larkin and City PR firms, Cardew & Co and Merlin Financial, maar Plimsoll weigert de namen van de slechtlopende bureaus bekend te maken.

Als reden voor de slechte situatie van veel bureaus noemt Plimsoll de te kleine markt voor de grote hoeveelheid PR-bureaus die er momenteel zijn. Met de bedrijven die nu in de gevarenzone verkeren gaat het eigenlijk al een paar jaar slecht. De schulden wordt steeds hoger en de marges zijn klein.

Plimsoll herhaalt de classificatie elk jaar volgens haar eigen model en claimt op basis hiervan het commerciële succes van elk individueel PR-bureau in Groot-Brittannië te kunnen voorspellen.

Bron: PR Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in