Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC berispt UPC, Distributiecare, Willemse, SP en Ford

De Reclame Code Commissie heeft middels openbaar makingen van haar uitspraken vijf bedrijven berispt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

UPC blijft volgens de zelfreguleringsinstantie ‘misleidende en op niet objectieve wijze (vergelijkende’ reclame maken, zelfs na herhaaldelijke uitspraken daaromtrent. Ook twee uitingen van de firma Distributiebare bv werden misleidend geacht. In advertenties voor Grapefruit Slank en Cran-Best werd ‘niet aannemelijk gemaakt’ dat die productne de daaraan in de advertentie toegeschreven werking heeft. Ook een ‘dvd-actie’ van postorderaar Willemse uit Lisse was volgens de Commissie misleidend, omdat in uitingen de indruk gewekt werd dat een dvd-speler gratis kon worden verkregen bij bestelling van tuinartikelen terwijl dit een dvd-disc moet zijn. De SP en Ford werden tenslotte ook op de vingers getikt. De Socialistische Partij omdat het onterecht drukwerk verspreidde in een brievenbus die voorzien was van een sticker tegen ongeadresseerd drukwerk. En Ford omdat het in advertenties ten onrechte het motorvermogen voor haar personenauto’s alleen in pk’s vermeldt, terwijl dat in ieder geval in kilowatts dient te gebeuren.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in