RCC berispt UPC, Distributiecare, Willemse, SP en Ford


UPC blijft volgens de zelfreguleringsinstantie ‘misleidende en op niet objectieve wijze (vergelijkende’ reclame maken, zelfs na herhaaldelijke uitspraken daaromtrent. Ook twee uitingen van de firma Distributiebare bv werden misleidend geacht. In advertenties voor Grapefruit Slank en Cran-Best werd ‘niet aannemelijk gemaakt’ dat die productne de daaraan in de advertentie toegeschreven werking heeft. Ook een ‘dvd-actie’ van postorderaar Willemse uit Lisse was volgens de Commissie misleidend, omdat in uitingen de indruk gewekt werd dat een dvd-speler gratis kon worden verkregen bij bestelling van tuinartikelen terwijl dit een dvd-disc moet zijn. De SP en Ford werden tenslotte ook op de vingers getikt. De Socialistische Partij omdat het onterecht drukwerk verspreidde in een brievenbus die voorzien was van een sticker tegen ongeadresseerd drukwerk. En Ford omdat het in advertenties ten onrechte het motorvermogen voor haar personenauto’s alleen in pk’s vermeldt, terwijl dat in ieder geval in kilowatts dient te gebeuren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid