Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten tellen belangrijk instrument retailer

Weten hoeveel mensen er rondlopen in een winkelcentrum is best belangrijk, maar het zegt niets over het aantal shoppers dat een bepaalde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Verenigd Koninkrijk is het meten van customer traffic inmiddels zo toegenomen dat het reeds als standaardinstrument te boek staat, zegt Malcolm Kirkup, lector Retailmarketing aan de Birmingham Business School. Volgens een onderzoek, uitgevoerd onder leiding van Kirkup, gebruikt 48 procent van de belangrijke (nonfood) retailketens in het Verenigd Koninkrijk customer counting apparatuur om er hun resultaten mee te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Nadat binnen retailmanagement het vizier lange tijd was gericht op sales performance is het tijd om ook customer traffic kritisch onder de loep te leggen, zeggen de onderzoekers. Alleen dan weet je of je de in- en uitlopende mensen in je winkel ook daadwerkelijk kapitaliseert, luidt de achterliggende gedachte.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in