Overslaan en naar de inhoud gaan

FIFA wint zaak tegen Pepsi in Argentinië

De wereldvoetbalbond FIFA heeft een rechtszaak gewonnen van PepsiCo in Argentinië. Een lokale rechtbank sommeerde de colagigant een WK…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rechtbank vond dat de commercial verwarrend kon werken omdat deze een sponsorrelatie tussen PepsiCo en de FIFA World Cup leek te veronderstellen. De spot combineerde het gebruik van ‘Tokyo 2002’, beroemde voetballers samen met een logo van Pepsi. ‘De FIFA betreurt het dat bedrijven ‘ambush marketing activiteiten’ ontplooien en is met name teleurgesteld dat een bedrijf als PepsiCo deze manieren aangrijpt die de FIFA World Cup schaden’, zegt Patrick Magyar, ceo van FIFA Marketing tegen Adage. ‘Het concern moet toch weten dat alle marketingrechten exclusief aan de officiële partners en toeleveranciers zijn voorbehouden.’ Er loopt overigens nog een gelijksoortige zaak in Ecuador.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in