Overslaan en naar de inhoud gaan

'Detailhandel verliest terrein aan internet'

Consumenten kopen producten steeds vaker online. Een grote groep ondernemers beseft dit onvoldoende en verliest het contact met de klant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een van de - niet al te verrassende - conclusies uit het onderzoek Retail 2020 dat vandaag is gepresenteerd tijdens het ondernemerscongres Re'structure in Apeldoorn. Het onderzoek in opdracht van brancheorganisatie en Hoofdbedrijfschap Detailhandel, voorspelt dat de retailsector de komende jaren met grote veranderingen te maken krijgt.

related partner content for mobile comes here

Zo verwacht men dat het aantal zelfstandige ondernemers in de woon- en modebranche de komende tien jaar fors dalen doordat ze de vertaalslag naar online niet maken of hebben gemaakt. Niet alleen het aantal ondernemers maar ook het aantal vierkante meters winkelvloeroppervlak van woon- en modewinkels neemt de komende jaren met 20 tot 35 procent af. Veel ondernemers in het midden- en kleinbedrijf stoppen ook vanwege hun leeftijd, terwijl opvolgers zich nauwelijks aandienen, aldus het onderzoek.

De consument die dankzij (mobiel) internet een heel ander koopgedrag toont, lijkt voor veel ondernemers moeilijk bereikbaar te worden. Tegelijk zijn er ook ondernemer die al volop van deze nieuwe mogelijkheden profiteren. Het vindbaar zijn van de winkel op internet wordt cruciaal, is dan ook een logische conclusie uit het onderzoek. De consument gaat namelijk steeds meer zelf bepalen wie hij toelaat in zijn (mobiele) wereld.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in