Overslaan en naar de inhoud gaan

De verleiding van Generatie®

Generatie® worden ze genoemd, de door de wol geverfde consumenten die precies weten hoe marketingtrucs werken. En ze vormen natuurlijk de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om deze groep toch tot kopen te verleiden zijn eigenlijk maar drie methoden goed genoeg:

related partner content for mobile comes here
  • 1. Inclusie: geef ze het gevoel te behoren tot een selecte groep sophisticated consumenten, bijvoorbeeld door uitnodigingen voor koperspanels of door speciale, voor hen bedoelde websites.
  • 2. Nostalgie: spreekt zowel de oudere consumenten aan die terugverlangen naar de tijd dat ze nog jong, knap en hip waren, als de jonge kopers die alles van vroeger als cool beschouwen. Zie de campagne voor de New Beetle.
  • 3. Ironie: de meest succesvolle van de drie, want bij uitstek een uiting van respect voor de ervaren consument. Werkt als volgt: je zegt het ene, maar bedoelt in feite het tegenovergestelde, onder het motto: ‘Wij weten dat jij wel beter weet, en jij weet van ons dat wij dat weten.’ < SIZE=1>Bron: Harvard Business Review<#/FONT>
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in