De verleiding van Generatie®
Generatie® worden ze genoemd, de door de wol geverfde consumenten die precies weten hoe marketingtrucs werken. En ze vormen natuurlijk de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Om deze groep toch tot kopen te verleiden zijn eigenlijk maar drie methoden goed genoeg:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- 1. Inclusie: geef ze het gevoel te behoren tot een selecte groep sophisticated consumenten, bijvoorbeeld door uitnodigingen voor koperspanels of door speciale, voor hen bedoelde websites.
- 2. Nostalgie: spreekt zowel de oudere consumenten aan die terugverlangen naar de tijd dat ze nog jong, knap en hip waren, als de jonge kopers die alles van vroeger als cool beschouwen. Zie de campagne voor de New Beetle.
- 3. Ironie: de meest succesvolle van de drie, want bij uitstek een uiting van respect voor de ervaren consument. Werkt als volgt: je zegt het ene, maar bedoelt in feite het tegenovergestelde, onder het motto: ‘Wij weten dat jij wel beter weet, en jij weet van ons dat wij dat weten.’ <#FONT SIZE=1>Bron: Harvard Business Review<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid