Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Creativiteit doorslaggevend in keuze bureau’

Bij adverteerders is de creativiteit nog altijd de doorslaggevende factor bij het kiezen van een bureau. Ze verkiezen dat boven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in de Goldman Sachs Global Ad Survey 2003 waarvoor 55 brand managers bij grote internationale adverteerders werden ondervraagd. De investeringsbank keek bij het onderzoek naar de langetermijnstrategie van de grote communicatiegroepen en vergeleek die met de strategie van adverteerders. Goldman Sachs concludeert dat er wel wat overeenkomsten zijn, zoals een grotere focus op below-the-line marketing en de blik meer gericht op de regio’s Latijns-Amerika en Azië Pacific.

related partner content for mobile comes here

Maar de verschillen zijn opvallender: grote reclamegroepen als WPP, Havas en Publicis richten zich vooral op wereldwijd bereik en hebben een breed scala aan disciplines in huis. Maar marketeers vinden de creatieve reputatie en performance belangrijker. Dat zegt bijna 80 procent van de door Goldman Sachs ondervraagde adverteerders. Iets meer dan 10 procent laat de keuze voor een bureau afhangen van het internationale bereik.

WPP Group-topman Sir Martin Sorrell liet zich al eerder ontvallen dat bureaugroepen te ver zijn doorgeschoten in hun wereldwijde ‘one-size-fits-all’ marketinggedachte. ‘Daardoor missen we de lokale focus’, aldus Sorrell tegen Brandrepublic.

De onderzoekers melden verder dat in 2004 en 2005 het herstel in de reclame-industrie inzet, zoals al eerder voorspeld. 64 Procent van de ondervraagden zegt dat de economie beter wordt, toch nog 13 procent meldt dat de vooruitzichten slecht zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in