‘Creativiteit doorslaggevend in keuze bureau’
Dat staat in de Goldman Sachs Global Ad Survey 2003 waarvoor 55 brand managers bij grote internationale adverteerders werden ondervraagd. De investeringsbank keek bij het onderzoek naar de langetermijnstrategie van de grote communicatiegroepen en vergeleek die met de strategie van adverteerders. Goldman Sachs concludeert dat er wel wat overeenkomsten zijn, zoals een grotere focus op below-the-line marketing en de blik meer gericht op de regio’s Latijns-Amerika en Azië Pacific.
Maar de verschillen zijn opvallender: grote reclamegroepen als WPP, Havas en Publicis richten zich vooral op wereldwijd bereik en hebben een breed scala aan disciplines in huis. Maar marketeers vinden de creatieve reputatie en performance belangrijker. Dat zegt bijna 80 procent van de door Goldman Sachs ondervraagde adverteerders. Iets meer dan 10 procent laat de keuze voor een bureau afhangen van het internationale bereik.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWPP Group-topman Sir Martin Sorrell liet zich al eerder ontvallen dat bureaugroepen te ver zijn doorgeschoten in hun wereldwijde ‘one-size-fits-all’ marketinggedachte. ‘Daardoor missen we de lokale focus’, aldus Sorrell tegen Brandrepublic.
De onderzoekers melden verder dat in 2004 en 2005 het herstel in de reclame-industrie inzet, zoals al eerder voorspeld. 64 Procent van de ondervraagden zegt dat de economie beter wordt, toch nog 13 procent meldt dat de vooruitzichten slecht zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid