Specsavers verliest in brillenoorlog


Eerder al stelde de rechtbank dat de reclame van Specsavers misleidend is. De brillenketen stuurde deze zomer onderzoekers op pad die bij concurrenten naar de prijs van varifocale glazen informeerden. De uitkomsten van deze rondgang gebruikte Specsavers in een reclamecampagne. Die aanpak leidde tot scheve prijsvergelijkingen, aldus de rechters.
Specsavers blijft zich strijdbaar tonen: 'We blijven wegen zoeken om de prijs van brillen in Nederland omlaag te krijgen’, meldt Reidar Bakker, woordvoerder van de brillenketen. ‘De gronden van de beslissing van de rechter kennen we nog niet. Die volgen over een of twee weken. Maar het lijkt met deze uitspraak vrijwel onmogelijk om in Nederland prijzen van brillenglazen in een vergelijkende advertentie onder de aandacht te brengen van het publiek. We hopen echter dat instanties als de Consumentenbond dat zullen doen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConcurrent Pearle wil kwijt dat ‘oog om oog, tand om tand een goed uitgangspunt voor een gezonde concurrentiestrijd’ is. ‘Maar wel op een eerlijke wijze, want eerlijk duurt wat ons betreft nog altijd het langst.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid