Overslaan en naar de inhoud gaan

Specsavers verliest in brillenoorlog

Specsavers Opticiens heeft in de brillenoorlog een hoger beroep verloren. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelde gisteren dat de opticien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder al stelde de rechtbank dat de reclame van Specsavers misleidend is. De brillenketen stuurde deze zomer onderzoekers op pad die bij concurrenten naar de prijs van varifocale glazen informeerden. De uitkomsten van deze rondgang gebruikte Specsavers in een reclamecampagne. Die aanpak leidde tot scheve prijsvergelijkingen, aldus de rechters.

related partner content for mobile comes here

Specsavers blijft zich strijdbaar tonen: 'We blijven wegen zoeken om de prijs van brillen in Nederland omlaag te krijgen’, meldt Reidar Bakker, woordvoerder van de brillenketen. ‘De gronden van de beslissing van de rechter kennen we nog niet. Die volgen over een of twee weken. Maar het lijkt met deze uitspraak vrijwel onmogelijk om in Nederland prijzen van brillenglazen in een vergelijkende advertentie onder de aandacht te brengen van het publiek. We hopen echter dat instanties als de Consumentenbond dat zullen doen.’

Concurrent Pearle wil kwijt dat ‘oog om oog, tand om tand een goed uitgangspunt voor een gezonde concurrentiestrijd’ is. ‘Maar wel op een eerlijke wijze, want eerlijk duurt wat ons betreft nog altijd het langst.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in